Στα έργα υποδομών και στις θεσμικές παρεμβάσεις που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 22ο Διεθνές Συνέδριο Capital Link Invest in Greece.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά για να υπηρετήσει τον εθνικό στόχο: Να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα.
«Το θετικό είναι ότι μπροστά μας, μαζί με τις δυσκολίες και τους κινδύνους, έχουμε και μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας.
Να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης, όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας», σημείωσε.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα πλάνο που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα.
Δύο άξονες για τις υποδομές το 2021
Στη συνέχεια ανέπτυξε τους δύο άξονες, γύρω από τους οποίους κινείται κυρίως ο σχεδιασμός στον τομέα των υποδομών για το 2021.
Ο πρώτος άξονας, είναι οι θεσμικές παρεμβάσεις. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικότερα στην αναθεώρηση του Νόμου 4412. Ο νέος Νόμος θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, αντιμετωπίζει το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των παράλογα υψηλών εκπτώσεων.
Ο δεύτερος άξονας, είναι η υλοποίηση των έργων υποδομής. «Στόχος μας είναι να μπουν στην πρώτη γραμμή», τόνισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στο πλάνο έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, που μέσα στο 2021 αρχίζουν πλέον να προχωρούν.
Από τη μία πλευρά, τα εξής μεγάλα έργα που η κυβέρνηση βρήκε, όπως υποστήριξε, ο υπουργός «τελματωμένα»:
-Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
-Το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
-Πάτρα-Πύργος.
-Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
-Ε-65.
-Άκτιο-Αμβρακία.
Και από την άλλη, τη νέα γενιά έργων, όπως είναι το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
Ο κ. Καραμανλής στάθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, επισημαίνοντας ότι το σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά και επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα.
Όμως, τόνισε, η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. «Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των ‘‘μεγάλων έργων’’ να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.
Αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, τη νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (το λεγόμενο Flyover), τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, και, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.