Την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά και για την αποκατάσταση των υποδομών από τις καταστροφές που προκάλεσε ο «Ιανός», ενημέρωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Η πρώτη σύμβαση αφορά το Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.
Το αντικείμενο των Συμβάσεων αφορά:
-Εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης για τυχόν φθορές στον δρόμο,
-Συντήρηση και καθαρισμός της οδού και των σηράγγων,
-Συντήρηση των Ηλεκτρο-Μηχανικών εγκαταστάσεων, σε όλες τις υποδομές της Εγνατίας (οδό, σήραγγες, κτήρια κ.λπ.),
-Εργασίες βαριάς συντήρησης, που αφορούν δομικές επισκευές και γεωτεχνικά έργα,
-Περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπισης εκτάκτων καιρικών φαινομένων, όπως αποχιονισμοί κ.λπ., και
-Εργασίες βελτίωσης και αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, δηλαδή ηλεκτρονικές σημάνσεις, αναγραμμίσεις, αναβαθμίσεις χώρων στάθμευσης κ.λπ.
Μειοδότρια εταιρεία στον διαγωνισμό αναδείχθηκε η «Ακτωρ» όπου για το Δυτικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 75 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 26 περίπου εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή έκπτωση της τάξης του 65,67% και για το Ανατολικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 65 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 22,4 περίπου εκατομμύρια, δηλαδή έκπτωση της τάξης του 65,70%.
«Τα παλαιότερα τμήματα της Εγνατίας είναι ήδη 22 ετών, ενώ τα νεότερα είναι περίπου 12 ετών. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι ανάγκες συντήρησης, αναβαθμίσεων και βελτιώσεων καθίστανται διαρκώς αυξημένες.
Συντηρήσεις που κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε άριστη κατάσταση, αλλά – κυρίως – για να πληροί όλες τις προδιαγραφές στο σημαντικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση και πρόσθεσε ότι «η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δις ευρώ και στα λογιστικά βιβλία να είναι 6,3 δις, αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια».