Κάνει «χαβαλέ» στο Πάτρα – Πύργος η κοινοπραξία εταιρειών «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων Χρ. Καλογρίτσα.
Η εν λόγω κοινοπραξία μειοδότησε και στο τέταρτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (Βάρδα έως την Κυλλήνη), προσφέροντας έκπτωση 50,4%. Η νέα επικράτηση Χρ. Καλογρίτσα προκάλεσε πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, με εκατέρωθεν αιχμές.
Υπενθυμίζεται ότι ο Χρ. Καλογρίτσας, ο γιος του οποίου διεκδικούσε τηλεοπτική άδεια, είχε καταφέρει να “μονοπωλήσει” τις 3 πρώτες από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος, με εκπτώσεις άνω του 50%, κάτι που επαληθεύτηκε και στην τέταρτη.
Η επιλογή της διαίρεσης των εργολαβιών σε 8 τμήματα έχει χαρακτηριστεί, από πολλούς, ως κίνηση «υψηλού ρίσκου», καθώς η εν λόγω μέθοδος οδήγησε σε πολυετή καθυστέρηση τα έργα, όπως π.χ. στο Άκτιο – Αμβρακία.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι το έργο χωρίστηκε σε επιμέρους τμήματα, ώστε να μπορούν να μετάσχουν περισσότερες και μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες και παράλληλα, ότι, με αυτό τον τρόπο, εξοικονομούνται περισσότερα χρήματα, σε σχέση με την ενιαία δημοπράτηση.
Πάντως, συμβάσεις δεν έχουν υπογραφεί ακόμα, αφού ο φάκελος «μεγάλου έργου», προκειμένου να εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση, θα αποσταλεί στην ΕΕ μόλις προκηρυχτεί η 6η εργολαβία.
Το Πάτρα – Πύργος, είναι μήκους 75 χλμ. και έχει αποσχιστεί από την «Ολυμπία Οδό».
Η ανακοίνωση της ΝΔ
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οφείλουμε, κατ’ αρχάς, να συγχαρούμε την κατασκευαστική εταιρία “Τοξότης Α.Ε.”, που αναδείχθηκε, για άλλη μια φορά – τέταρτη κατά σειρά – μειοδότης σε εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (τμήμα Βάρδα – Κυλλήνη).
Με αυτόν τον τρόπο, η εν λόγω εταιρεία ανέλαβε πλέον το 50% του συγκεκριμένου έργου, κάτι που ακυρώνει στην πράξη το βασικό επιχείρημα της Κυβέρνησης ότι η “κατάτμηση” έγινε για την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού.
Με την ευκαιρία, καλό είναι να θυμίσουμε πως:
-Μέχρι σήμερα, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στην υπογραφή καμίας απολύτως σύμβασης, σε συνέχεια των τριών πρώτων δημοπρατήσεων,
-Δεν έχει εξασφαλιστεί καμία απολύτως χρηματοδότηση του έργου,
-Καταρρέει πλήρως το επιχείρημά τους ότι η “κατάτμηση” έγινε προκειμένου να μπορούν να συμμετάσχουν πολλές και μικρές κατασκευαστικές εταιρείες,
-Η “κατάτμηση” είναι μια πρακτική, η οποία οδηγεί σε καθυστέρηση των χρονοδιαγραμμάτων και σε αύξηση του τελικού κόστους του έργου και γι’αυτόν το λόγο δεν την επικροτεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
-Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έλαβε, το 2015, τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος με έτοιμη δημοπράτηση και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δυστυχώς, εκείνοι επέλεξαν τη λογική των “κατατμήσεων”.
Θέλουμε ειλικρινά να ελπίζουμε πως, παρά τα συνεχή εμπόδια που προβάλλει η Κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τους “ημετέρους”, το έργο αυτό κάποια στιγμή θα ολοκληρωθεί και δεν θα μείνει κι αυτό στα χαρτιά».
Η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών
Στις κατηγορίες της ΝΔ απάντησε το υπουργείο Μεταφορών, σημειώνοντας τα ακόλουθα:
«Η γελοιότητα και η αθλιότητα της ΝΔ έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Ο συνεταίρος του κ. Καλογρίτσα είναι στο γραφείο του κ. Μητσοτάκη. Μην ψάχνετε αλλού.
Τα δημόσια έργα δεν τα αναθέτουν πια υπουργοί ή κυβερνήσεις. Αυτά ανήκαν στις περιόδους της ΝΔ.
Γι’ αυτό και οι εκπτώσεις που επιτυγχάνονται δεν είναι της τάξης του 0%, όπως επί κυβερνήσεων ΝΔ.
Περιμένουμε απαντήσεις από τη ΝΔ για το πώς χειραγωγούνταν τα έργα επί των ημερών τους και την παράλληλη γνωστοποίηση της τεχνογνωσίας τους.
Και μια ουσιαστική διαφορά. Τα έργα σήμερα τελειώνουν χωρίς πανωπροίκια, στην ώρα τους και μέσα από διαφανείς διαγωνισμούς.
Να σας θυμίσουμε ακόμη ότι η απάντηση της πολιτικής ηγεσίας αυτού του υπουργείου στη λάσπη σας ήταν να πάει όλους τους φακέλους των έργων στους επιθεωρητές δημοσίων έργων και τον αρμόδιο εισαγγελέα. Περιμένουμε τις δικές σας ενέργειες πριν προχωρήσουμε περαιτέρω στις δικές μας».