Μια «ιδιάζουσα» χρονιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το 2022 για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Του Φώτη Φωτεινού
Οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η έλλειψη μικροτσίπ οδηγούν σε σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αυτοκινήτων, οι οποίες κυμαίνονται – κατά μέσο όρο – στους 6 μήνες.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στο metaforespress.gr, «ουσιαστικά η αγορά κινείται σήμερα με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του 2021», καθώς υφίσταται λίστα αναμονής.
Αρνητική εξέλιξη για τους δυνητικούς αγοραστές νέων αυτοκινήτων αποτελούν και οι πληθωριστικές πιέσεις, καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί.
Η εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου
Πέρσι και στο σύνολο του έτους ταξινομήθηκαν 100.911 αυτοκίνητα έναντι 80.977 αυτοκινήτων το 2020 (έτος εκδήλωσης της πανδημίας), σημειώνοντας αύξηση 24,6%.
Το πρώτο δίμηνο του έτους, η ελληνική αγορά επιβατικού αυτοκινήτου παρέμεινε σε αρνητικό πρόσημο (-3%), με τον Φεβρουάριο να αποδίδει σαφώς καλύτερα (+27,1%).
Για το 2022, οι προβλέψεις αναφέρονται σε άνοδο 10%, εφόσον ομαλοποιηθούν – σε κάποιο βαθμό – οι παραδόσεις.
Τι αυτοκίνητα αγοράζουν οι Έλληνες; Η Τoyota παραμένει η πιο δημοφιλής μάρκα αυτοκινήτου στην Ελλάδα, με 13.164 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 13%.
Δεύτερη είναι η Peugeot, η οποία διέθεσε πέρσι στην εγχώρια αγορά 10.581 αυτοκίνητα, με μερίδιο 10,5%. Μάλιστα, η Peugeot, από το 2019 και έως και το 2021, κατέλαβε τη δεύτερη θέση από την VW.
Στην τρίτη θέση είναι η Hyundai (8.809 αυτοκίνητα) με μερίδιο αγοράς 8,7%, στην τέταρτη η VW (7.464) με 7,4% και στην πέμπτη η Opel (5.812) με 5,8%.
Η πρώτη 10αδα στην Ελλάδα (2021)
Θέση | Εταιρεία | Πωλήσεις |
1 | Toyota | 13.164 |
2 | Peugeot | 10.581 |
3 | Hyundai | 8.809 |
4 | Volkswagen | 7.464 |
5 | Opel | 5.812 |
6 | Citroen | 5.253 |
7 | Suzuki | 4.850 |
8 | Kia Motors | 4.600 |
9 | Mercedes | 4.295 |
10 | BMW | 4.187 |
Πηγή: ΣΕΑΑ