Καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων κρίσιμων έργων διαπιστώνει η ΕΕ στην έκθεση της για την μεταμνημονιακή εποπτεία.
Στην ενότητα «Μεταφορές και Logistics», η ΕΕ υποστηρίζει ότι αρκετές συμβάσεις για νέα έργα συνεχίζουν να καθυστερούν, όπως η γραμμή 4 του Μετρό, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας – Ακτίου και η ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Όπως επισημαίνεται, μεταξύ των λόγων των καθυστερήσεων είναι οι ασυνήθιστα χαμηλές τιμές και η «έλλειψη ικανότητας» των εργολάβων.
Επίσης, οι συγγραφείς της έκθεσης υπογραμμίζουν ότι η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως να ξεκινήσει με την επεξεργασία των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, καθώς αυτά είναι προϋπόθεση για επενδύσεις σε αστικά κέντρα μεταφορών.
Ακόμη, στην έκθεση τονίζεται ότι δεν σημειώθηκε καμία πρόοδος για την προσβασιμότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
«Ενώ το λιμάνι έχει μεγάλες δυνατότητες ως πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη και πρόσφατα ιδιωτικοποιήθηκε, η λειτουργία του παρεμποδίζεται σοβαρά από κακές ή ανύπαρκτες σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις με την ενδοχώρα», επισημαίνεται ενδεικτικά.