«Καμπανάκι» για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα αποτελούν τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Ελλάδα, το 2016, σημείωσε 75 θανάτους ανά 1 εκατ. κατοίκους, έναντι 73 το 2015, ήτοι αύξηση 2%.
Σε σχέση, πάντως, με το 2010 παρουσιάζεται σαφής βελτίωση (μείωση 35%), αφού οι θάνατοι από τροχαία ανήλθαν σε 122 ανά 1 εκατ. κατοίκους.
Αποστολή στη Μάλτα: Φώτης Φωτεινός
Σύμφωνα με τις στατιστικές του 2016 για την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε σήμερα η Επιτροπή, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που διεξάγεται στη Μάλτα, το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.500 άνθρωποι, ήτοι 600 λιγότεροι από ό,τι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ό,τι το 2010. Άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής.
Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19%.
Θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων
Προκαταρκτικές στατιστικές ανά χώρα για το 2016[1]
2010 | 2015 | 2016 | 2015 – 2016[2] | 2010 – 2016 | |
Βέλγιο | 77 | 65 | 56 | -13 % | -24 % |
Βουλγαρία | 105 | 98 | 99 | 0 % | -9 % |
Τσεχική Δημοκρατία | 77 | 70 | 59 | -16 % | -23 % |
Δανία | 46 | 31 | 37 | 18 % | -18 % |
Γερμανία | 45 | 43 | 39 | -7 % | -12 % |
Εσθονία | 59 | 51 | 54 | 6 % | -10 % |
Ιρλανδία | 47 | 36 | 40 | 13 % | -11 % |
Ελλάδα | 112 | 73 | 75 | 2 % | -35 % |
Ισπανία | 53 | 36 | 37 | 2 % | -31 % |
Γαλλία | 64 | 54 | 54 | 0 % | -13 % |
Κροατία | 99 | 82 | 73 | -12 % | -28 % |
Ιταλία[3] | 70 | 56 | 54 | -5 % | -21 % |
Κύπρος | 73 | 67 | 54 | * | -23 % |
Λετονία | 103 | 95 | 80 | -16 % | -28 % |
Λιθουανία | 95 | 83 | 65 | -22 % | -37 % |
Λουξεμβούργο | 64 | 64 | 52 | * | -6 % |
Ουγγαρία | 74 | 65 | 62 | -6 % | -18 % |
Μάλτα | 36 | 26 | 51 | * | 69 % |
Κάτω Χώρες[4] | 32 | 31 | 33 | 4 % | 3 % |
Αυστρία | 66 | 56 | 49 | -11 % | -23 % |
Πολωνία | 102 | 77 | 79 | 2 % | -23 % |
Πορτογαλία | 80 | 57 | 54 | -10 % | -40 % |
Ρουμανία | 117 | 95 | 97 | 1 % | -19 % |
Σλοβενία | 67 | 58 | 63 | 8 % | -6 % |
Σλοβακία | 65 | 57 | 50 | -12 % | -22 % |
Φινλανδία | 51 | 49 | 45 | -6 % | -8 % |
Σουηδία | 28 | 27 | 27 | 2 % | -1 % |
Ηνωμένο Βασίλειο[4] | 30 | 28 | 28 | 1 % | -4 % |
ΕΕ | 63 | 51,5 | 50 | -2 % | -19 % |
[1] Τα στοιχεία για το 2016 βασίζονται σε προσωρινά στοιχεία· ενδέχεται να υπάρξουν μικρές αλλαγές στα τελικά στοιχεία για μεμονωμένες χώρες.
[2] Ποσοστιαία μεταβολή του αριθμού των θανάτων
[3] Εκτίμηση βάσει των στοιχείων από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο
[4] Εκτίμηση βάσει των στοιχείων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο
Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, όπως σημειώνει η ΕΕ, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η Ένωση να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020.
Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης.
Η κατάσταση βελτιώνεται στην ΕΕ, δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών
Από την πλευρά της, η επίτροπος Μεταφορών κα Violeta Bulc δήλωσε τα εξής: «Οι στατιστικές που δημοσιεύτηκαν σήμερα συνιστούν βελτίωση και μια θετική βάση για τις μελλοντικές μας προσπάθειες.
Ωστόσο, αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί —είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω.
Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της ΕΕ και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος!
Καλώ όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εντείνουν τις προσπάθειές τους ούτως ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τον στόχο της μείωσης του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020».
135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ
Οι πιθανότητες που έχει κάποιος να σκοτωθεί σε σύγκρουση ποικίλλουν μεταξύ των κρατών μελών.
Μολονότι το χάσμα μειώνεται κάθε χρόνο, οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο, σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά.
Το 2016 ήταν επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία, σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα βάσει νέου κοινού ορισμού.
Τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 80% του πληθυσμού της ΕΕ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Διάσκεψη και άτυπο Συμβούλιο για την οδική ασφάλεια στη Μάλτα
Με αφορμή την πρόσφατη επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, η Επιτροπή διοργανώνει, από κοινού με τη μαλτέζικη Προεδρία, διάσκεψη των ενδιαφερόμενων μερών και υπουργική διάσκεψη στη Μάλτα στις 28 και 29 Μαρτίου 2017. Στο πλαίσιο της υπουργικής διάσκεψης θα εγκριθεί διακήρυξη για την οδική ασφάλεια.