Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 σχολίασε χθες σε τηλεδιάσκεψη η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, «αναμένουμε, το 2020 να είναι μία απαιτητική χρονιά λόγω πανδημίας, αλλά καλύτερη από το 2019 από άποψη κερδοφορίας».
«Με εξαίρεση τον κλάδο των Παραχωρήσεων και της Ανάπτυξης Ακινήτων που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την απαγόρευση κυκλοφορίας, όλες οι δραστηριότητες του ομίλου (κλάδος Κατασκευής, κλάδος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και κλάδος Περιβάλλοντος) αντιμετωπίζουν την τρέχουσα περίοδο με ικανοποιητικό τρόπο», σχολίασε αρχικά ο κ. Καλλιτσάντσης.
Στις Παραχωρήσεις, όπου ο όμιλος διαθέτει μετοχικό ποσοστό σε Αττική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Γέφυρα, Ολυμπία Οδό και Μορέα, ο δ.σ. υπογράμμισε ότι ο ημερήσιος όγκος κίνησης στις Παραχωρήσεις μειώθηκε κατά σχεδόν 70% την περίοδο από 23 Μαρτίου έως 28 Απριλίου έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους, αν και ο συνολικός όγκος κίνησης στην Αττική Οδό έχει μειωθεί κατά 25% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Επιπλέον, τη Δευτέρα 4 Μαΐου που ήταν η πρώτη μέρα που τα περιοριστικά μέτρα έχουν μερικώς αρθεί και η κυκλοφορία εντός του ίδιου νομού δεν υπόκειται πλέον σε περιορισμούς, παρατηρήθηκε αύξηση 25.000 αυτοκινήτων στην Αττική Οδό, σε σύγκριση με τις 23 Μαρτίου, όταν επιβλήθηκε ο περιορισμός και η κυκλοφορία έφτασε στο κατώτατο σημείο.
Πιο συγκεκριμένα, από τις 06.00 το πρωί μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι, 55.000 αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν την Αττική Οδό, σε σχέση με τα 30.000 αυτοκίνητα που καταγράφηκαν για τις ίδιες ώρες τη Δευτέρα, 23 Μαρτίου, ημέρα εφαρμογής του lockdown.
«Βεβαίως, είμαστε ακόμα μακριά από τα περίπου 100.000 αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν την Αττική Οδό κατά τις ίδιες ώρες της αντίστοιχης Δευτέρας του περασμένου έτους, ωστόσο έχουμε φτάσει τα επίπεδα της κυκλοφορίας της Δευτέρας προ του ολικού lockdown των εμπορικών καταστημάτων», υπογράμμισε ο κ. Καλλιτσάντσης.
Απομακρύνεται, επί του παρόντος, το ενδεχόμενο αύξησης διοδίων στην Αττική Οδό
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σε ερώτηση για ενδεχόμενες αυξήσεις διοδίων στην Αττική Οδό, απάντησε τα ακόλουθα:
«Ενημερώσαμε την Πολιτεία, ως Κύριο του Έργου σχετικά με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού, ως οφείλαμε στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης, ωστόσο είναι πολύ νωρίς να συζητήσουμε για το ποιες δράσεις θα λάβουμε στο μέλλον, σαφώς όμως και δεν θέλουμε να αποθαρρύνουμε σε αυτή τη φάση τους χρήστες που μόλις ξεκινούν να επανέρχονται στον δρόμο με μία αύξηση της τιμής των διοδίων.
Σε αυτή τη φάση, απλώς ενημερώσαμε επισήμως το κράτος για την κατάσταση που επικρατεί και πρόκειται να προχωρήσουμε σε αποφάσεις όταν έχουμε μεγαλύτερη ορατότητα για το τι έρχεται μπροστά μας το επόμενο διάστημα».
Ανοιχτό το ενδεχόμενο αξίωσης αποζημίωσης για διαφυγόντα έσοδα
Αντίστοιχα, ο CFO της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Μάνος Χρηστέας, σχετικά με τα αιτήματα για αποζημιώσεις στην Αττική Οδό, ύψος ποσών και χρονοδιάγραμμα πληρωμών από την κυβέρνηση σχολίασε τα ακόλουθα:
«Σε αυτή τη φάση δεν είμαστε ακόμα σε θέση να εκτιμήσουμε την πλήρη επίπτωση του COVID-19 και δεν έχουμε κάνει αίτημα για κάποιο συγκεκριμένο πόσο.
Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώσουμε την άσκηση σχετικά με το ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το ποσό βάσει των επιπτώσεων του COVID-19 και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε ανάλογα. Σαφώς, όταν θα έχουν πλήρη εικόνα θα επανέλθουμε».
Αύξηση κίνησης 4% – 8% σημειώθηκε το 2019
Σύμφωνα με τον όμιλο Ελλάκτωρ, η αύξηση της κυκλοφορίας στα ώριμα έργα παραχωρήσεων συνεχίστηκε και το 2019, με την κίνηση στην Αττική Οδό να καταγράφει αύξηση 4,5%, στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου 6%, στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) 4,7%, στον Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη) 4,8% και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλεδί) 7,6%.