Σήμερα είναι η «ημέρα της κρίσης» για το σπουδαιότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Ηράκλειο – Χανιά, το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, καθώς κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,75 δις, εκ των οποίων έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.
Το έργο αυτό διεκδικούν οι εξής εταιρείες – σχήματα:
ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις,
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
ΑΒΑΞ,
VINCI,
Κοινοπραξία ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Έως σήμερα, έχουν σημειωθεί τελικές εξελίξεις στα άλλα δυο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο από την Άκτωρ.
Το δεύτερο τμήμα, το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε, μέσω ΣΔΙΤ, στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat.