Τη δέσμευσή του για την ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επιθεώρησε σήμερα τα έργα υλοποίησης του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα), συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και μέλη της κυβέρνησης.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, ώστε να δοθεί το “πράσινο φως” για την υλοποίηση του βόρειου τμήματος, το οποίο συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες για το νότιο τμήμα κινούνται με ικανοποιητικό ρυθμό και ότι το έργο θα παραδοθεί το 2021.
Ασφαλέστερες μετακινήσεις, ώθηση στο εμπόριο
Την ικανοποίησή του για την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών στο νότιο τμήμα του Ε65, εξέφρασε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί ένα έργο «που πρώτα απ’ όλα θα προσφέρει πιο γρήγορη, πιο οικονομική και το κυριότερο ασφαλή μετάβαση σε περιοχές που για δεκαετίες παραμένουν αποκλεισμένες.
Αλλά θα στηρίξει ουσιαστικά και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Αφού θα βελτιώσει το επιχειρηματικό περιβάλλον, θα δώσει ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη και θα εξασφαλίσει πολύ καλύτερη πρόσβαση στους γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς.
Παράλληλα, βέβαια, εργαζόμαστε σκληρά και είμαστε σε συνεχή επαφή και διαβούλευση με τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την υλοποίηση και του βόρειου τμήματος του Ε65. Είμαι αισιόδοξος ότι θα προχωρήσει η κατασκευή του, ώστε να ολοκληρωθεί ο άξονας στο σύνολό του.
Είναι απόφαση της Κυβέρνησης να ολοκληρωθεί αυτό το σημαντικό έργο το συντομότερο δυνατό κι αυτό σηματοδοτεί και η σημερινή επίσκεψή μας».
Η “ακτινογραφία” του νότιου τμήματος
Το νότιο τμήμα του Ε65 αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (0 χλμ. έως και 32,5 χλμ. Ε65).
Βρίσκεται υπό κατασκευή και σύμφωνα με τα στοιχεία Νοεμβρίου, η συνολική του πρόοδος ανέρχεται σε 34,33%, ενώ από την αρχή του έργου έως και το 19 χλμ. έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων.
Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,1 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. μήκους, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 41,4%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 44% και οι χωματουργικές εργασίες 33,4%.
Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νότιου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021.
Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος είναι τα παρακάτω:
- Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ.
- 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
- 15 Γέφυρες
- 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
- 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
- 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
- 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
- 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)