Λόγω… μνημονιακής δέσμευσης και παρά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, κανονικά αναμένεται να προχωρήσει η κατασκευή και αδειοδότηση νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία.
Ειδικότερα, προβλέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή και τον πλήρη εξοπλισμό των σταθμών διοδίων σε Βενετικό, Θεσσαλονίκη και Αλιάκμονα, ενώ για άλλους τρεις σταθμούς (Ασπροβάλτα, Καβάλα και Στρυμονικό), η Εγνατία θα υποβάλει φάκελο για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε στη συνέχεια να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός κατασκευής τους.
Αντίστοιχα, το ελληνικό δημόσιο θα εκδώσει υπουργική απόφαση, που θα καθορίζει το σχέδιο βελτιστοποίησης του υφιστάμενου “ανοικτού” συστήματος.
Υπενθυμίζεται ότι για την Εγνατία, το ΤΑΙΠΕΔ έχει δημοσιεύσει την πρόσκληση εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος, με στόχο την ολοκλήρωση του διαγωνισμού (προκήρυξη + κατάθεση δεσμευτικών προσφορών) εντός του έτους. Ωστόσο, το μοντέλο της παραχώρησης δεν έχει διευκρινιστεί.
Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν εισηγήσεις για 35 χρόνια παραχώρησης και τοποθέτησης, συνολικά, 38 σταθμών διοδίων (μετωπικών + πλευρικών).