Μετά τα επιβατικά οχήματα που σημείωσαν πτώση 55,1% τον Μάρτιο, τα επαγγελματικά οχήματα (ελαφρά και βαρέα φορτηγά και λεωφορεία) ακολούθησαν αντίστοιχη πορεία με 47,3% στις χώρες της ΕΕ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Κάθε τμήμα των επαγγελματικών οχημάτων επηρεάστηκε έντονα από την επιδημία COVID-19 και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση. Οι ισχυρότερες πιέσεις στην Ιταλία (-66,1%), την Ισπανία (-64,4%) και τη Γαλλία (-63,1%).
Αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,2%, σε 413.327 μονάδες ως άμεση συνέπεια της σημαντικής επιβράδυνσης του Μαρτίου.
Οι τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ισπανία (-31,7%), η Γαλλία (-26,9%), η Ιταλία (-26,6%) και η Γερμανία (-14,4%), αντιμετώπισαν διψήφιες απώλειες.
Η Ελλάδα τον Μάρτιο σημείωσε πτώση 38,4% και το πρώτο τρίμηνο 12,9%.
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Οι εγγραφές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του Μαρτίου έλαβαν τη μεγαλύτερη πτώση όλων των τμημάτων.
Η ζήτηση μειώθηκε κατά το ήμισυ (-49,8%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις εγγραφές να μειώνονται από 165.455 φορτηγά τον Μάρτιο του 2019 σε 83.141 μονάδες φέτος.
Με εξαίρεση την Ουγγαρία, η οποία παρουσίασε μια πιο μέτρια πτώση από άλλες χώρες, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιο ποσοστό πτώσης τον προηγούμενο μήνα, συμπεριλαμβανομένων των κυριότερων. Στην Ιταλία οι εγγραφές μειώθηκαν κατά 71,2% και η Ισπανία σημείωσε πτώση 67,2%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, η ζήτηση για νέα φορτηγά στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 23,1%. Καθεμία από τις τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασε χειρότερη από ό, τι το 2019.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-33,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,4%), τη Γαλλία (-27,3%) και τη Γερμανία (-11,8%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Κατά τον τρίτο μήνα του 2020, η ζήτηση της ΕΕ για νέα βαρέα φορτηγά μειώθηκε σημαντικά (-38,0%), σηματοδοτώντας τον ένατο συνεχή μήνα μείωσης.
Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, οι εγγραφές μειώθηκαν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα στη Γαλλία, όπου η ζήτηση για βαρέα φορτηγά μειώθηκε κατά περισσότερο από το ήμισυ (-50,2%).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με τη Γαλλία (-27,7%) και τη Γερμανία (-25,9%) να σημειώνουν τις μεγαλύτερες πτώσεις.
Αυτό μείωσε τις συνολικές ταξινομήσεις σε 54.168 βαρέα φορτηγά μέχρι το 2020, ή 26,9% λιγότερα από πέρυσι.
Νέα μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι συνολικές νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ εξακολούθησαν να υποφέρουν από την επιβράδυνση της ζήτησης για βαρέα φορτηγά, μειώνοντας κατά 35,6%.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντικές μειώσεις τον περασμένο μήνα: Γαλλία (-49,3%), Ιταλία (-33,5%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-27,6%).
Τρεις μήνες έως το 2020, καταγράφηκαν 66.376 νέα φορτηγά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 24,8% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Παρόμοια με την απόδοσή τους στην κατηγορία βαρέων φορτηγών, τη Γερμανία (-26,4%) και τη Γαλλία (-23,1%) ανέφεραν τις μεγαλύτερες απώλειες, ακολουθούμενες από την Ισπανία (-15,1%) και την Ιταλία (-12,3%) με ελαφρώς λιγότερο ακραίες μειώσεις.
Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 37,1% σε 1.905 μονάδες.
Η Γερμανία (+11,8%), η Αυστρία (+ 12,3%), η Εσθονία (+ 800,0%) και η Κύπρος (+33,3%) ήταν οι μόνες αγορές στην περιοχή που σημείωσαν ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.
Όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ σημείωσαν σημαντικές απώλειες το Μάρτιο και ειδικότερα η Ισπανία (-68,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, οι εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 10,3%, με 7.637 νέα οχήματα ταξινομημένα συνολικά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρά την πτώση του Μαρτίου, η συνολική ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 12,4%), Ιταλία (+ 9,5%) και Γαλλία (+ 6,8%). Αντίθετα, οι ισπανικές εγγραφές μειώθηκαν κατά 37,2% κατά το πρώτο τρίμηνο.