Μειώθηκαν κατά 4,2% ήταν τα τροχαία οδικά ατυχήματα, που προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, το 2017.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, στα δυστυχήματα κατεγράφησαν 14.002 παθόντες (μείωση 4,4%), στους οποίους περιλαμβάνονται 731 νεκροί (μείωση 11,3%), 706 βαριά τραυματίες (μείωση 19,7%) και 12.565 ελαφρά τραυματίες (μείωση 2,9%).
Αναλυτικά, από το σύνολο των νεκρών, το 69,4% αφορούσε οδηγούς, το 14,5% μεταφερόμενους επιβάτες και το 16,1% πεζούς.
Η αναλογία ανδρών και γυναικών ήταν 84,1% και 15,9%, αντίστοιχα.
Οι 285 νεκροί επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα (39%), οι 250 σε δίτροχα, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων (34,2%) και οι 118 ήταν πεζοί (16,1%).
Το 2017 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 1.007,4.
Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.469,4 ατυχήματα, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.161,4 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 1.101,0 ατυχήματα.
Ως προς τους νεκρούς, ανά 1.000.000 κατοίκους ο δείκτης σε σύνολο χώρας ήταν 67,9. Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων ήταν πρώτη στην κατάταξη με 146 νεκρούς, δεύτερη η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 120,6 νεκρούς και τρίτη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 112,2 νεκρούς.
Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων (1.056) καταγράφηκε τον Οκτώβριο με ποσοστό 9,7% στο σύνολο των ατυχημάτων του έτους, ενώ οι περισσότεροι νεκροί (78), με ποσοστό 10,7%, τον Σεπτέμβριο.
Ο μικρότερος αριθμός ατυχημάτων (645) με ποσοστό 5,9% καταγράφηκε τον Ιανουάριο, ενώ ο μικρότερος αριθμός νεκρών (41) τον Μάρτιο, με ποσοστό 5,6%.
Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων συνέβη Πέμπτη (15%) και ακολουθεί η Παρασκευή (14,9%), ενώ ο μικρότερος αριθμός Κυριακή (12,9%).
Ωστόσο, την Κυριακή καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών (16,1%).
Από το σύνολο των ατυχημάτων, τα 10.071 (92,8%) συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας, με 644 νεκρούς (88,1%). Σε σχέση με τις υπόλοιπες ατμοσφαιρικές συνθήκες, 319 και 252 ατυχήματα συνέβησαν σε συνθήκες ψιλής βροχής και βροχής, αντίστοιχα, (2,9% και 2,3%), με αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου σε 34 και 29 άτομα, αντίστοιχα, (4,7% και 4%).
Η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (61,1%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (39,6%). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «παράσυρση πεζού» (18,2%) και ακολουθεί η «εκτροπή/ανατροπή οχήματος» (13,8%).
Ως προς τους ελιγμούς του οχήματος που πιθανόν συνετέλεσαν στο ατύχημα, η «κανονική πορεία» αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός με ποσοστό 20,2%. Ακολουθούν η «μη διακοπή πορείας πριν από STOP» με 15,2% και οι λοιποί ελιγμοί (άλλος ελιγμός) με 10,6%.