Τις θέσεις της σχετικά με τα νέα μέτρα ασφαλείας που προτείνονται για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού κανονισμού για τη γενική ασφάλεια οχημάτων (GSR), γνωστοποίησε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Παρόλο που η ACEA δηλώνει υπέρμαχος του μεγαλύτερου αριθμού των προωθούμενων από την Κομισιόν μέτρων, τονίζει ωστόσο ότι ορισμένα από αυτά απαιτούν περαιτέρω αναθεώρηση για να εξασφαλιστεί ότι θα υπάρξουν αποτελεσματικότερες λύσεις στο θέμα της ασφάλειας στη βιομηχανία φορτηγών.
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί περιγράφονται αναλυτικά οι θέσεις της ACEA αναφορικά με την αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού κανονισμού για τη γενική ασφάλεια οχημάτων (GSR).
Αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με την Ένωση, από το 2005, έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50% ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ όπου εμπλέκονται βαρέα φορτηγά. Επιπλέον, τα φορτηγά εμπλέκονται σε μόλις περίπου το 15% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Μάιο του 2018, η Κομισιόν πρότεινε την αναθεώρηση του κανονισμού GSR, ο οποίος καθορίζει τα συστήματα ασφαλείας που πρέπει να διαθέτει κάθε νέος τύπος φορτηγού.
Επί της παρούσης, η εν λόγω πρόταση συζητείται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.
Β. Βεγιάζη