Νέα μελέτη, που διεξήγαγε το ερευνητικό ινστιτούτο Fraunhofer ISI για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υποδεικνύει τις ακριβείς τοποθεσίες για τη ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών μελλοντικά.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ACEA, τα συμπεράσματα της μελέτης μπορούν να χρησιμοποιηθεί για τη χαρτογράφηση ενός δικτύου σημείων φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
«Η διείσδυση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή για τη φόρτισή τους εξακολουθεί να απουσιάζει, επομένως πρέπει να κατασκευαστεί επειγόντως», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA.
Τα βασικά ευρήματα της μελέτης
Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα τρέχοντα πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη.
Για να εντοπίσει αυτές τις τοποθεσίες, το Fraunhofer ανέλυσε 30.000 θέσεις στάσεων φορτηγών.
Σημειωτέων, οι πληροφορίες αυτές περισυνελέγησαν βάσει της δραστηριότητας περίπου 400.000 φορτηγών σε 750.000 μεμονωμένες στάσεις.
Όπως προκύπτει, οι θέσεις στάσης φορτηγών συγκεντρώνονται σε περιοχές με μεγάλη πυκνότητα στην Κεντρική Ευρώπη.
Οι θέσεις αυτές βρίσκονται συχνά πλησίον σημαντικών βιομηχανικών περιοχών και μεγαλουπόλεων -Βόρεια Ιταλία, Παρίσι, Μάντσεστερ, Βερολίνο, Φρανκφούρτη- και κύριων ευρωπαϊκών δρόμων.
Περίπου το 1/3 έως το ήμισυ των στάσεων βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτοκινητόδρομους.
Επίσης, περίπου το 1/4 έως το 1/3 βρίσκονται σε αποθηκευτικούς χώρους επιχειρήσεων ή σε θέσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης, ενώ μόλις το 1% – 5% σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς πορθμείων.
Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες χρόνου στάσης. Πρώτον, αυτή με λιγότερο από 3 ώρες (με 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και δεύτερον, αυτή άνω των 8 ωρών.
Οπότε, σύμφωνα με την μελέτη, η μεγάλη συχνότητα μικρότερων στάσεων, καθώς και οι κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης, υπογραμμίζουν την ανάγκη για σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλα για την επαναφόρτιση φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με βάσει όλα τα προαναφερθέντα, στην μελέτη υποδεικνύονται τα κατάλληλα σημεία κατασκευής υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών λαμβάνοντας υπόψη πάντα τις ανάγκες των logistics και της λειτουργικότητας.