Μετά τους κατασκευαστές αυτοκινήτου (ACEA), αποστάσεις από ορισμένες παραμέτρους της «Στρατηγικής Κινητικότητας» της ΕΕ εξέφρασε η IRU, o Παγκόσμιος Οργανισμός για τις Οδικές Μεταφορές.
Όπως αναφέρει η IRU, η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα, που δημοσιεύθηκε, δεν θα επιτύχει στόχους μηδενικού άνθρακα το 2050, καθώς βασίζεται σε μια «παραμορφωμένη» προσέγγιση που μετρά μόνο τις εκπομπές CO2 στον σωλήνα εξαγωγής του οχήματος.
Αυτό θα περιορίσει σοβαρά το δυναμικό απαλλαγής από τον άνθρακα των οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.
Σύμφωνα με την IRU, τα σχέδια της Επιτροπής πρέπει να χρησιμοποιήσουν πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση για να καθοδηγήσουν πιο στοχευμένες δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις για τη μείωση των εκπομπών.
Όσον αφορά τις μεταφορές επιβατών, ο στόχος του σχεδίου για τις συλλογικές μεταφορές κάτω των 500 χιλιομέτρων να είναι ουδέτερες ως προς τον άνθρακα έως το 2030, βάσει της προσέγγισης της ΕΕ, θα καταστρέψει τον τομέα των μεταφορών με πούλμαν.
Η στρατηγική θα πλήξει ευάλωτους πολίτες, όπως τους πολύ νέους, τους ηλικιωμένους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που βασίζονται στις μεταφορές με πούλμαν, καθώς και την κατάργηση οικονομικά αποδοτικών υπηρεσιών που απομακρύνουν τους ανθρώπους από τα ιδιωτικά αυτοκίνητά τους, αναφέρει η IRU.
«Τα πούλμαν ντίζελ είναι ήδη καθαρότερα από τα ηλεκτροκίνητα τρένα, οπότε δεν καταλαβαίνουμε γιατί η Επιτροπή συνεχίζει να αγνοεί την απαράμιλλη συμβολή των συλλογικών οδικών μεταφορών επιβατών», δήλωσε η Raluca Marian, Γενική Εκπρόσωπος της IRU στην ΕΕ.
«Αυτό το σχέδιο θα σβήσει έναν κρίσιμο συλλογικό τρόπο μεταφοράς χωρίς καμία πρόοδο στον τομέα του άνθρακα στην Ευρώπη. Η ΕΕ πρέπει να αναγνωρίσει τις μεταφορές με πούλμαν ως βιώσιμες, χωρίς αποκλεισμούς και προσιτές τιμές και να υποστηρίξει τις επενδύσεις σε ακόμη πιο πράσινους στόλους πούλμαν, όχι να τους εξαφανίσει», συμπλήρωσε.