Με στόχο την… «δίκαιη ανάπτυξη», ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην επανεκκίνηση μεγάλων έργων υποδομών, αλλά και στη δημοπράτηση νέων, στην σχετική εκδήλωση που διεξήχθη στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομών ανέφερε ότι:
-Οι πέντε οδικοί άξονες (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, Μαλιακός-Κλειδί, Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε65) θα ολοκληρωθούν εντός του έτους και ως το α’ εξάμηνο του 2017.
-Επανεκκινούν οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε τέσσερις σταθμούς, δημιουργούνται 1.500 θέσεις εργασίας εντός του καλοκαιριού και η επέκταση μέχρι την Καλαμαριά θα έχει ολοκληρωθεί εντός το 2020.
Σχετικά με νέα έργα:
–Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας. Δημοπρατείται εντός του 2016 το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου – Γουδί) της γραμμής 4, για 14 σταθμούς, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, που θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 200.000 επιβάτες.
-Το αεροδρόμιο στο Καστέλι: Τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, με Σύμβαση Παραχώρησης. Το εκτιμώμενο ύψος του έργου είναι περίπου 850 εκατ. ευρώ και αναμένεται εντός 5ετίας να έχει ολοκληρωθεί.
-Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης: Προχωρά η στρατηγική μελέτη από πόρους του ΕΣΠΑ. Το έργο θα εντάσσεται στο πακέτο Γιούνκερ, το ύψος του ανέρχεται στο 1,6 δισ. και θα ξεκινήσει το 2018 για να παραδοθεί το 2023.
-Ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Με την ολοκλήρωση του, το ταξίδι Πάτρα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες, ενώ το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά.
-Η επέκταση του τραμ προς το Κερατσίνι (διαδρομή Λιμάνι Πειραιά – Λιμάνι Κερατσινίου, μήκους 3,8 χλμ. με 6 νέες στάσεις). Έργο ύψους 180 εκατ. ευρώ που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2018 και θα έχει ολοκληρωθεί σε μια τετραετία. Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι σε συνδυασμό με τα έργα ανάπλασης και αξιοποίησης της «περιοχής Λιπασμάτων» θα αναβαθμιστεί ο δυτικός Πειραιάς.
-Το τμήμα «Λαμία-Ξυνιάδα» του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Ξεκινά μέσα στο 2016 η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Με την ολοκλήρωση του το 2020, θα συνδέεται με τον ΠΑΘΕ.
-Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος. Μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η σειρά των δημοπρατήσεων και θα έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι. Ύψους 475 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί το 2021, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.