Στις χώρες με τους λιγότερους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατατάσσεται η Ελλάδα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών οδών (η Ελλάδα διαθέτει 0,2 φορτιστές ανά 100 χλμ).
Όλες αυτές οι χώρες έχουν, επίσης, μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία).
Ακόμη, 18 κράτη – μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δικτύου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Electric cars: 1️⃣0️⃣ EU countries do ❌ not have a single #EV charging point per 100km of road.
💬 “Consumers will not make the switch to #ZeroEmission vehicles if there are not enough chargers.”
PRESS RELEASE: https://t.co/XpN7w0iCkn#RoadToCarbonNeutrality #IAA21 #FitFor55 pic.twitter.com/WCWO2jphaD
— ACEA (@ACEA_auto) September 9, 2021
Στο πλαίσιο του πακέτου Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε, έως το 2030, οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – από τον στόχο 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να παράγουν εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον απαιτητικό νέο στόχο.
«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», συμπλήρωσε ο κ. Huitema.
«Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν πρέπει να μας αποσπούν από την μη ικανοποιητική κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ», τόνισε.