Απογοητευτικά είναι τα ποσοστά διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, καθώς σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στο β’ τρίμηνο του 2018, μόλις 1 στα 60 οχήματα που πουλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Αναλυτικότερα, το 56,7% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν ήταν πετρελαιοκίνητα, το 36,3% ήταν ντιζελοκίνητα, το 6,9% ήταν οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV), το 3,6% υβριδικά και το 1,7% ηλεκτρικά.
Το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων οχημάτων μειώθηκε από το 45,2% στο 36,3% επί του συνόλου των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, εν συγκρίσει με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.
Κατά την ACEA, η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αυξημένη ζήτηση για βενζινοκίνητα οχήματα (19,8%), που σήμερα φτάνουν το ποσοστό σχεδόν του 57%, σημειώνοντας άνοδο 7 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του β’ τριμήνου του 2017.
Αυξημένη η ζήτηση για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα
Κατά το β’ τρίμηνο του 2018, η ζήτηση για οχήματα εναλλακτικής ισχύος στην Ευρώπη αυξήθηκε σημαντικά (44,3%), κυρίως λόγω των πωλήσεων υβριδικών (49,2%) και ηλεκτρικών αυτοκινήτων (45,5%).
Συνολικά, κατά την ACEA, ταξινομήθηκαν στην ΕΕ 72.168 ηλεκτρικά οχήματα το διάστημα Απρίλιος – Ιούνιος 2018, δηλ. κατά 43,8% περισσότερα έναντι της ίδιας περιόδου το 2017.
Επίσης, αυξημένη ήταν η ζήτηση για οχήματα LPG και NGV, σημειώνοντας άνοδο 35,2% στο β’ τρίμηνο του έτους, κυρίως λόγω της στροφής του καταναλωτικού κοινού σε αυτοκίνητα φυσικού αερίου (+139,8%).
Μεταξύ των πέντε ευρωπαϊκών βασικών αγορών, τις μεγαλύτερες ταξινομήσεις οχημάτων εναλλακτικής ισχύος εμφάνισαν η Ισπανία (+79,4%) και η Γερμανία (+72,1%), ενώ αξιοσημείωτο ποσοστά ανόδου σημείωσαν Γαλλία (+43,4%), Ηνωμένο Βασίλειο (+42,3%) και Ιταλία (+20,7%).