Τον Ιανουάριο του 2025, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά -2,6%.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Οι μεγάλες αγορές της Ένωσης κατέγραψαν πτώσεις, με τη Γαλλία (-6,2%), την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%) να σημειώνουν απώλειες. Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε αύξηση 5,3%.
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά τύπο κινητήρα
Τον Ιανουάριο, τα ηλεκτρικά οχήματα (BEVs) κατέλαβαν το 15% της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση από το 10,9% του Ιανουαρίου 2024.
Τα υβριδικά οχήματα (HEVs) κυριάρχησαν με 34,9% μερίδιο, κατακτώντας ξανά την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών στην ΕΕ.
Παράλληλα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου μειώθηκε στο 39,4% τον Ιανουάριο του 2025, από 48,7% έναν χρόνο πριν.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Ιανουάριο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 34%, φτάνοντας τις 124.341 μονάδες και αποσπώντας μερίδιο 15%.
Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, που αντιπροσωπεύουν το 64% των συνολικών ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημείωσαν ισχυρές διψήφιες αυξήσεις: η Γερμανία (+53,5%), το Βέλγιο (+37,2%) και οι Κάτω Χώρες (+28,2%). Αντίθετα, η Γαλλία παρουσίασε μικρή μείωση -0,5%.
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4%, υποστηριζόμενες από σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές:
Γαλλία (+52,2%), Ισπανία (+23,5%), Γερμανία (+13,7%) και Ιταλία (+10,6%). Συνολικά, 290.014 μονάδες ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2025, με τα υβριδικά να κατέχουν το 34,9% της αγοράς της ΕΕ.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 61.406 μονάδες. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές, όπως το Βέλγιο (-66,6%) και η Γαλλία (-54%).
Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου
Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν μειώσεις.
Η Γαλλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση (-28,2%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%).
Συνολικά, ταξινομήθηκαν 244.763 νέα αυτοκίνητα βενζίνης τον προηγούμενο μήνα, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 29,4% από 35,4% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Παρομοίως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε κατά 27%, με το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων οχημάτων να πέφτει στο 10% τον Ιανουάριο. Συνολικά, παρατηρήθηκαν διψήφιες μειώσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.