Μετά από 23 χρόνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα νέους κανονισμούς σχετικά με τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ELV).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενστερνίζεται ένθερμα τις αρχές μιας κυκλικής οικονομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα 3R: Reusability, Recyclability, and Recoverability.
Αυτή η στρατηγική προσέγγιση πρόκειται να επιφέρει αξιοσημείωτες επιπτώσεις εντός της ΕΕ έως το 2035, συμπεριλαμβανομένων:
✅ Μείωση 12,8 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO2, αξίας 2,8 δις.
✅Συλλογή και επεξεργασία 3,8 εκατομμυρίων επιπλέον ELV.
✅Η ξεχωριστή συλλογή 350 τόνων στοιχείων σπάνιων γαιών μέχρι το 2035.
✅Η δημιουργία 22.100 επιπλέον θέσεων εργασίας, κυρίως στον τομέα της διαχείρισης και ανακύκλωσης απορριμμάτων.
Αυτός ο κανονισμός έχει τεράστια σημασία για την επίτευξη ενός τομέα μεταφορών με μηδενικές εκπομπές.
«Με την ευθυγράμμιση με τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, η στρατηγική ELV ξεκλειδώνει ένα τεράστιο αναξιοποίητο δυναμικό, ενισχύοντας την ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας και δημιουργώντας νέες αλυσίδες εφοδιασμού και αγορές.
Δεσμευόμαστε με ανυπομονησία να αναλάβουμε αποφασιστικές ενέργειες σε αυτό το νέο βιώσιμο και απελευθερωμένο μονοπάτι.
Η Ελλάδα, χωρίς αμφιβολία, πρόκειται να κερδίσει σημαντικά από την εξερεύνηση τομέων όπως η δεύτερης ζωής χρήση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ELV και στοιχείων σπάνιων γαιών.
Αυτή η εξέλιξη υπόσχεται εκτεταμένα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τη χώρα μας», αναφέρει η υφυπουργός Περιβάλλοντος, Αλεξάνδρα Σδούκου.