Τις «σφήνες» των μοτοσυκλετών, υπό προϋποθέσεις, σε πυκνή κυκλοφορία επιτρέπει ο νέος ΚΟΚ που ετέθη σε δημόσια διαβούλευση.
Στο άρθρο 17 του ΚΟΚ εισάγεται η ρύθμιση της, υπό όρους, διήθησης των μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία και επέρχεται αναπροσαρμογή και κατηγοριοποίηση του κυρωτικού πλαισίου για το μη επιτρεπτό προσπέρασμα, την κίνηση σε στοίχους και την κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία.
Το πρόστιμο για αντικανονικό προσπέρασμα παραμένει στα επτακόσια (700) ευρώ και επιπλέον επιβάλλεται το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες (κατηγορία παράβασης Ε4).
Για τις λοιπές παραβάσεις του άρθρου το επιβαλλόμενο πρόστιμο αυξάνεται από ογδόντα (80) ευρώ σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ (κατηγορία παράβασης Ε1-Β) και κατά περίπτωση επιβάλλεται και το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για είκοσι (20) ημέρες (κατηγορία παράβασης Ε2-Β).
Άρθρο 17 Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία – Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
1.Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής: «9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:
α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,
β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.
Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.».
2. Η παρ. 11 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής: «11. α) Οι παραβάσεις των παρ. 1 έως 3 και 5 έως 8, με την επιφύλαξη των περ. β) και γ) της παρούσας, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε2-Β. β) Οι παραβάσεις της περ. β) του άρθρου 8 και των παρ. 9 και 10 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1- Β. γ) Οι παραβάσεις των περ. α), β), ε), στ) και ζ)της παρ. 3 και της παρ. 4 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες.».