Κάλεσμα σε υπουργούς και ανώτερους αξιωματούχους του ΟΗΕ να συνεργαστούν για να διατηρηθούν τα σύνορα ανοιχτά απεύθυνε -σε μια συνάντηση υψηλού επιπέδου συνάντηση της UNECE- ο γενικός γραμματέας της IRU Umberto de Pretto.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, ο ίδιος κάλεσε τους συμμετέχοντες να διατηρήσουν τα σύνορα ανοιχτά σύμφωνα με την έκκληση για δράση της IRU, η οποία πρόσφατα υποστηρίχθηκε και από τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.
Οι οδικές μεταφορές αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό “κρίκο” της αλυσίδας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID, με πολλές εταιρείες να αγωνίζονται τώρα να επιβιώσουν καθώς αντιμετωπίζουν όλο και πιο δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας.
Η τελευταία έρευνα της IRU αποκαλύπτει ότι οι απώλειες στις οδικές μεταφορές αναμένεται πλέον να ξεπεράσουν παγκοσμίως το 1 τρισ. δολ. το 2020.
Cutting-edge work of @UNECE Inland Transport Committee, home to 59 @UN🇺🇳 Conventions with 150 Member State parties, lays foundation for more resilient #transport connectivity & #sustainable recovery we urgently need
“The momentum is strong”, @algayerova tells Ministers & leaders https://t.co/dMjxHpit14 pic.twitter.com/ihuIiq5eS9
— UNECE (@UNECE) February 23, 2021
«Απαιτούνται άμεσα στοχοθετημένα μέτρα οικονομικής στήριξης για να μπορέσει ο κλάδος των οδικών μεταφορών να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη», δήλωσε ο Umberto de Pretto.
«Καθώς η πανδημία συνεχίζεται, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η προβλεψιμότητα για τους οδικούς μεταφορείς και να διατηρούνται ανοιχτές οι συγκοινωνιακές συνδέσεις όπου είναι δυνατόν, έτσι ώστε οι άνθρωποι και τα αγαθά να μπορούν να φτάσουν εκεί όπου χρειάζεται. Το κλείσιμο των συνόρων δεν είναι η απάντηση», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την IRU, προκειμένου να διατηρηθούν τα σύνορα ανοιχτά, δοκιμασμένα και αποδεδειγμένα εργαλεία που βασίζονται σε συμβάσεις του ΟΗΕ, (το TIR, το CMR και τα ψηφιακά τους εργαλεία) προσφέρουν την καλύτερη λύση για την εξασφάλιση της ασφαλούς ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, καθώς διευκολύνουν τις εμπορευματικές ροές, μειώνοντας παράλληλα τη φυσική επαφή στα σύνορα.