Αλλάζει το σύστημα σήμανσης ελαστικών αυτοκινήτων και φορτηγών, με στόχο την αύξηση της ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού, την εξοικονόμηση καυσίμων, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ηχορύπανσης.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η σήμανση θα πρέπει να αναφέρει την απόδοση καυσίμου, την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης. Ενώ πληροφορίες σχετικά με την απόδοση σε συνθήκες χιονιού και πάγου θα μπορούν να συμπεριληφθούν στην ετικέτα με εικονογράμματα.
Η νέα σήμανση ελαστικών θα συμπεριλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τις διανυθείσες χιλιομετρικές αποστάσεις, την τριβή, καθώς τα ελαστικά που έχουν υποστεί εκ νέου επεξεργασία.
Η σήμανση θα πρέπει να είναι σαφώς ορατή στους καταναλωτές, να εμφανίζεται σε όλες τις περιπτώσεις πώλησης ελαστικών, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου, και να συνοδεύεται από κώδικα QR για εύκολη σάρωση.
Στόχος είναι να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και να βελτιωθεί η εποπτεία της αγοράς σε όλη την ΕΕ, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα πιθανά οφέλη για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια.
Βαρέα οχήματα
Το νέο σύστημα επισήμανσης θα εφαρμόζεται επίσης και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (ελαστικά C3), τα οποία επί του παρόντος, δεν καλύπτονται από τις απαιτήσεις επισήμανσης της ΕΕ.
Δεδομένου ότι τα ελαστικά C3 καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα και καλύπτουν περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως σε σύγκριση με τα ελαστικά C1 (επιβατικά αυτοκίνητα) και τα ελαστικά C2 (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα), παρουσιάζουν μεγαλύτερες δυνατότητες όσον αφορά τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών.
Επόμενα βήματα
Να σημειωθεί ότι, τα παραπάνω συμφωνήθηκαν άτυπα από τα μέλη της Επιτροπής Βιομηχανίας και Έρευνας του Ευρωκοινοβουλίου και τη φινλανδική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ.
Η άτυπη συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή Βιομηχανίας του Ευρωκοινοβουλίου και την Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων του Συμβουλίου (COREPER).
Εάν εγκριθεί από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, τότε θα ισχύει από την 1η Μαΐου του 2021.