«Θέλουμε πρώτα να προσπαθήσουμε με άλλους τρόπους, δηλαδή με επίταση και αύξηση του χρόνου αφαίρεσης διπλώματος, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, σε συνέντευξή του στο «Πρακτορείο FM 104,9», αναφορικά με τις διατάξεις στο νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, με στόχο τη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους Σοφία Παπαδοπούλου και Κώστα Παπαδάκη, ο υφυπουργός τόνισε ότι «μέσα στο νομοσχέδιο δίνεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό να αποφασίσει, εάν θα συνδεθούν ή όχι με τα εισοδήματα τα πρόστιμα σε κάποιες σημαντικές παραβάσεις και σε κάποιες άλλες […]
Καταλήξαμε στην διακομματική επιτροπή της Βουλής, με τη συνδρομή και αστυνομίας και πολιτών από διάφορες πλευρές, ότι στις παραβάσεις που θεωρούμε επικίνδυνες -δηλαδή παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, μεγάλη περιεκτικότητα αλκοόλ στο αίμα, παραβίαση στοπ, παραβίαση πάνω από 30-40 χλμ./ώρα του ορίου ταχύτητας που κάθε φορά υπάρχει- ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να δώσουμε το σήμα ότι αυτός που έχει λιγότερα εισοδήματα μπορεί να το κάνει πιο εύκολα και αυτός που έχει περισσότερα εισοδήματα μπορεί να το κάνει πιο δύσκολα».
Διευκρίνισε δε ότι, εκτός από τα μέτρα για την αύξηση του χρόνου αφαίρεσης εγγράφων και πινακίδων, σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης θα προβλεφθούν βιωματικές ποινές, ήτοι έκτιση κοινωνικού έργου από όσους προκάλεσαν σε τροχαία σωματικές βλάβες ή τον θάνατο συνανθρώπων τους.
«Θα υποχρεώνονται από τα Δικαστήρια και για την εκπλήρωση υποχρεώσεων απέναντι σε π.χ. σε νοσηλευτικά ιδρύματα και σε τραυματίες τροχαίων», εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, προσθέτοντας ότι το μέτρο αυτό δε συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που συζητείται τώρα, διότι «θα πρέπει να καταθέσουμε κοινό νομοθέτημα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, που θα αλλάζει τον κώδικα ποινικής δικονομίας και τον ποινικό κώδικα στα ανάλογα άρθρα και θα δίνει τη δυνατότητα στα δικαστήρια να επιβάλλουν αυτή την ποινή».
«Αφού κάνουμε όλα αυτά και εφόσον δούμε ότι δεν έχει μειωθεί ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων, τότε θα δούμε και το θέμα της αναλογικής επιβολής προστίμων» τόνισε ο υφυπουργός.
Απαλλαγή ή μεγάλη έκπτωση σε διόδια με κριτήριο την προσβασιμότητα στον αστικό ιστό
Με αφορμή τις αντιδράσεις πολιτών στην προοπτική λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού σε περιοχές, που βρίσκονται κοντά σε αστικό ιστό, ακόμη και εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως στο Ωραιόκαστρο και τον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός σημείωσε:
«Πράγματι μέχρι σήμερα δεν είχαν τοποθετηθεί αυτά τα πλευρικά διόδια, προβλέπονταν όμως η τοποθέτησή τους από το 2012-13 όταν και μπήκε η Εγνατία Οδός στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό πρέπει να γίνει.
Εκεί που βρίσκονται κοντά στον αστικό ιστό τη λύση την έχουν δώσει οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι, που δεν έχουν άλλον τρόπο επικοινωνίας και αυτός είναι ο τρόπος επικοινωνίας τους με το αστικό κομμάτι, με τον τόπο εργασίας, αναψυχής κ.λπ. να τύχουν είτε απαλλαγής, είτε δριμείας έκπτωσης.
Το ορίζουν αυτό οι σχετικές οδηγίες και πρέπει και είναι μέλημα και τοπικών ΟΤΑ και ημών ιδίων και της διοίκησης της Εγνατίας».