Η εμφάνιση του δεύτερου κύματος του κορωνοϊού στην Ευρώπη συμπαρέσυρε και την αγορά αυτοκινήτου.
Παρά την πρόσκαιρη αύξηση των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου επέστρεψε σε αρνητικό πρόσημο τον Οκτώβριο.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τον εξεταζόμενο μήνα, οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%, σε 953.615 μονάδες, καθώς αρκετές ευρωπαϊκές χώρες επέβαλαν περιορισμούς για την καταπολέμηση του δεύτερου κύματος της πανδημίας.
Με εξαίρεση την Ιρλανδία και τη Ρουμανία, σημειώθηκαν απώλειες σε όλες τις αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων.
Η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά στην Ισπανία (-21%), ενώ παρατηρήθηκαν πιο μέτριες μειώσεις στη Γαλλία (-9,5%) και στη Γερμανία (-3,6%).
Στην Ιταλία, από την άλλη πλευρά, η ζήτηση παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (-0,2%) σε σύγκριση με τα επίπεδα του Οκτωβρίου 2019. Στην Ελλάδα, τον Οκτώβριο ταξινομήθηκαν 6.776 οχήματα έναντι 7.276, ήτοι πτώση 6,9%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 26,8%.
Συνολικά, σε ολόκληρη την ΕΕ, περίπου 8 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, πράγμα που σημαίνει μείωση κατά περισσότερο από 2,9 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Κοιτάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση (-36,8%) εφέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-30,9%), τη Γαλλία (-26,9%) και τη Γερμανία (-23,4%). Στην Ελλάδα, στο 10μηνο, ταξινομήθηκαν 66.822 οχήματα έναντι 100.048 πέρσι, ήτοι πτώση 33,2%.