Τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το γ’ τρίμηνο του 2024 έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Αναλυτικότερα, μείωση της τάξης του 3,6% κατεγράφη στο βάρος των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το γ’ τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν στο γ’ τρίμηνο του 2024 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 66.269,1 χιλιάδες τόνους έναντι 68.776,3 χιλιάδων τόνων κατά το γ’ τρίμηνο του 2023.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.412.227,1 χιλιάδες στο γ’ τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας άνοδο 8% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 οπότε είχαν ανέλθει σε 5.011.536,6 χιλιάδες.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα, από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων το γ’ τρίμηνο του 2024 έναντι του γ’ τριμήνου του 2023, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες», «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 3.649,0 χιλ. τόνους.
Αντίθετα, μείωση παρατηρείται στις κατηγορίες «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 7.686,4 χιλ. τόνους.
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και «Εμπορεύματα σε παλέτες», με σημαντικότερη αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 242.784,9 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση παρατηρείται στις υπόλοιπες κατηγορίες με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 95.517,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα.
Όσον αφορά στα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, το 31% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 3,8% κατά το γ’ τρίμηνο του 2024.
Όπως επισημαίνεται, κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στην Αττική κατά 97,9%.