To Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και τα οφέλη από την εφαρμογή του παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας, στο συνέδριο του Economist για τις Υποδομές.
Του Φώτη Φωτεινού
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών αποτελεί τη βάση για τις επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών, καθώς και για την εφαρμογή πολιτικής και έρευνας σχεδόν για τα επόμενα 20 χρόνια, δηλαδή έως το 2037, με ενδιάμεσο σταθμό το 2027.
Συνοπτικά, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών περιλαμβάνει τις δράσεις που καλείται να υλοποιήσει η ελληνική Πολιτεία στις οδικές μεταφορές και τους αυτοκινητοδρόμους, τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τις αερομεταφορές.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, στην πλήρη εφαρμογή του, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών θα επιφέρει οικονομικό όφελος 49 εκατ. ευρώ την ημέρα, ήτοι 18 δις. ευρώ σε ετήσια βάση.
Κύρια αποτελέσματά του είναι τα ακόλουθα:
-Μείωση 12% της οδικής κυκλοφορίας σε οχηματοχιλιόμετρα.
-Εκτροπή του 20% της συνολικής επιβατικής κίνησης των λεωφορείων προς άλλα μέσα μεταφοράς.
-Αύξηση του σιδηροδρομικού επιβατικού και μεταφορικού έργου, συγκριτικά με το σενάριο βάσης, κατά 44% και 35% αντίστοιχα.
-Οριακή αύξηση στις θαλάσσιες και αεροπορικές επιβατικές μεταφορές.
Επίσης, σημαντικά είναι τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη, όπως η εξοικονόμηση χρόνου μετακίνησης στις οδικές μετακινήσεις κατά 9% στα επιβατικά οχήματα και 20% στα βαρέα οχήματα και εξοικονόμηση περιβαλλοντικού κόστους κατά 17%.