Βαριές παραλείψεις στον σχεδιασμό των αυτοκινητοδρόμων και ειδικότερα, την ανυπαρξία συνδέσεων με λιμάνια και ΒΙ.ΠΕ. της Βορείου Ελλάδας, κατήγγειλε, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.
«Η Ιόνια Οδός και ο Ε65, αλλά και οι άλλοι δύο που δόθηκαν στην κυκλοφορία έχουν υπολειπόμενες εργασίες, που θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Αύγουστο.
Επομένως αυτά είναι έργα, τα οποία έχουν πολύ μεγάλη σημασία προφανώς για τις υποδομές της χώρας και για τον ελληνικό λαό.
Είναι χαρακτηριστικό όμως, ότι και σε αυτά τα έργα, αλλά και στην Εγνατία Οδό, δεν είχε προβλεφθεί μία σύνδεση, καμία σύνδεση, με κανένα λιμάνι της Βορείου Ελλάδος, με τα μεγάλα αστικά κέντρα, με τις τουριστικές περιοχές, με τίποτα», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.
«Eίναι τραγικό να συζητάμε σήμερα, που επί της ουσίας τελείωσε η Ιόνια Οδός, – τελειώνει ένα κομμάτι που έχει απομείνει – να συζητάμε για τη σύνδεση του Αγρινίου.
Είναι τραγικό να γίνεται συζήτηση για την σύνδεση της Εγνατίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας.
Είναι τραγικό η Χαλκιδική να μην έχει σύνδεση, με την Εγνατία και να εκκρεμούν τα έργα οδοποιίας, όπως είναι επίσης τραγικό, να μη συνδέεται καμία βιομηχανική περιοχή με την Εγνατία και με τους αυτοκινητοδρόμους.
Αυτά λοιπόν είναι δείγματα και βαριές παραλείψεις, που δείχνουν κιόλας, ότι κανένα δεν ενδιέφερε τι γίνεται με την παραγωγική δομή της χώρας», συμπλήρωσε ο Χρ. Σπίρτζης.
Τα έργα που συμβασιοποιούνται και η αναζήτηση ιδιωτικής χρηματοδότησης
Σχετικά με τα νέα έργα, το ΕΣΠΑ, τις μειωμένες πιστώσεις του ΠΔΕ και την ανάγκη εξεύρεσης ιδιωτικής χρηματοδότησης, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε τα ακόλουθα: «Εμείς έχουμε ένα στοίχημα στις αρχές του 2018 να υπάρχουν συμβασιοποιημένα πάνω από 4 δις έργα.
Επομένως, αυτό που επιχειρούμε είναι να εκμεταλλευτούμε αυτούς τους πόρους όσο μπορούμε καλύτερα. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Το Καστέλι είναι ένα έργο το οποίο εκκρεμούσε 15 χρόνια. Τελείωσαν όλες οι φάσεις του διαγωνισμού και προωθείται η σύμβαση για να έχουμε την τελική υπογραφή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο και σε όλα τα υπόλοιπα θεσμικά όργανα. Το Θριάσιο είναι ένα έργο που εκκρεμούσε επίσης 15 χρόνια.
Ο διαγωνισμός, η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, βγήκε η διαγωνιστική διαδικασία και θα ωριμάσει πάρα πολύ γρήγορα.
Αυτά όλα που σας ανέφερα είναι έργα προϋπολογισμού τουλάχιστον 3 δις και το στοίχημα που έχουμε είναι να προχωρήσουμε, να ξεπεράσουμε τα 4 δις συμβάσεις, στις αρχές του επόμενου έτους.
Άρα το μέλημα μας είναι να προσελκύσουμε νέα ποσά, έξω από τον κρατικό προϋπολογισμό, έξω από το ΕΣΠΑ, από ιδιώτες, προκειμένου να υλοποιηθούν επίσης μεγάλα έργα υποδομής σαν κι αυτά που ανέφερα πριν, για να μπορέσει η ελληνική οικονομία να σταθεί στα δικά της πόδια».