Το βλέμμα… στον ουρανό στρέφουν αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές, οι οποίοι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τη μεταφορά των προϊόντων τους, που παγιδεύτηκαν στον Καναδά εξαιτίας των διαδηλώσεων των οδηγών φορτηγών της χώρας.
Της Βάσως Βεγιάζη
Υπενθυμίζεται ότι, Καναδοί οδηγοί φορτηγών έχουν καταλάβει βασικά σημεία διέλευσης στα σύνορα ΗΠΑ – Καναδά, διαμαρτυρόμενοι εδώ και 2 εβδομάδες κατά της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών και των μέτρων που έλαβε η κυβέρνηση του Τζάστιν Τριντό για την καταπολέμηση της πανδημίας.
Υπολογίζεται ότι, πάνω από τα 2/3 των εμπορευμάτων αξίας 511 δισ. δολ., που διακινούνται ετησίως μεταξύ των δύο χωρών μεταφέρονται οδικώς, ενώ το μπλοκάρισμα βασικών οδικών αρτηριών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις ήδη πιεσμένες εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, να αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές και τρόπους μεταφοράς για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους.
Ήδη, η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει αεροπορικώς ορισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Windsor του Οντάριο, όπου εκεί παράγει κινητήρες για δημοφιλή μοντέλα.
Ο Mike Stopay, διευθυντής της Pacer Air Freight, εταιρεία αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στο Τορόντο, ανέφερε ότι είχε λάβει αιτήματα από ορισμένες εταιρείες ανταλλακτικών αυτοκινήτων και φαρμακευτικών εταιρειών για τη μεταφορά προϊόντων αεροπορικώς.
«Όλα αυτά τα προϊόντα χρειάζεται να βρίσκονται στον προορισμό τους on time», είπε και συμπλήρωσε «δεν μπορώ να διακινδυνεύσω να αποκλειστώ για 8 ώρες στα σύνορα».
Από την πλευρά του, εκπρόσωπος του καναδικού τμήματος της Ford τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει όλες τις επιλογές της για να διατηρήσει τα εργοστάσιά της σε λειτουργία.
Ο Matt Poirier, διευθυντικό στέλεχος στην Ένωση Εμπορίου και Βιομηχανίας των Καναδών κατασκευαστών και εξαγωγέων, ανέφερε ότι ορισμένες εταιρείες αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές, οι οποίες ωστόσο μπλοκάρονται με οδοφράγματα από τους διαδηλωτές, αυξάνοντας έτσι το κόστος της μεταφοράς.
«Αυτό που το περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα για τους κατασκευαστές είναι ότι πρέπει αφενός να κατανοήσουν τα logistics, ώστε να φτάσει το φορτηγό τους στον προορισμό του και αφετέρου να αλλάξουν και όλα τα απαιτούμενα έγγραφα που συνοδεύουν το εμπόρευμα πέρα από τα σύνορα», συμπλήρωσε. «Οπότε, εκεί ξεκινά ο εφιάλτης της “χαρτούρας”», κατέληξε.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά λύσεις
Η Toyota Motor Corp, η General Motors Co, η Ford και η μητρική εταιρεία της Chrysler, Stellantis, δήλωσαν χτες ότι αναγκάστηκαν να ακυρώσουν ή να περιορίσουν την παραγωγή τους λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι μερικά από τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και στον Καναδά μείωσαν χθες τις βάρδιες τους, έπειτα από σχετικές μειώσεις στις ώρες εργασίας που έγιναν το βράδυ της Τετάρτης «εξαιτίας της έλλειψης σε εξαρτήματα που προκαλείται από το κλείσιμο της γέφυρας Ντιτρόιτ/Ουίνδσορ».
Η GM ανακοίνωσε ότι αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή της χθες σε μία εργοστασιακή μονάδα στο Μίσιγκαν, όπου παράγει σπορ οχήματα. Η διακοπή έγινε μετά τα προβλήματα από τις διαμαρτυρίες των οδηγών φορτηγών στον Καναδά. Η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι ανέστειλε μία βάρδια την Τετάρτη και δύο βάρδιες την Πέμπτη, στην εργοστασιακή μονάδα (Lansing Delta).
Ένας εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναστέλλει την παραγωγή της μέχρι αύριο σε εργοστάσια της, που βρίσκονται στις δύο πλευρές των συνόρων, στο Οντάριο και στο Κεντάκι. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι «είναι αντιμέτωπη με την κατάρρευση αρκετών διαδρομών της λειτουργικής υποστήριξης εφοδιασμού των υποδομών της» και ότι η κατάσταση αυτή «δεν απομονώνεται μόνο σε ένα ή δύο εργοστάσια την περίοδο αυτή».