Τουλάχιστον 1.087.293 θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη επηρεάζονται από το κλείσιμο των εργοστασιακών μονάδων, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Μάλιστα, υπολογίζεται ότι συνολικά 2,6 εκατομμύρια άμεσων θέσεων εργασίας τον κλάδο της μεταποίησης, που σχετίζονται με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αναμένεται να δεχθούν τεράστιο πλήγμα σε περίπτωση που ο κλάδος δεν ανακάμψει.
Όπως επισημαίνει η ACEA, οι εν λόγω εκτιμήσεις είναι συντηρητικές, ενώ ο πραγματικός αντίκτυπος στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμάται ότι θα είναι ακόμη πιο κρίσιμος.Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης, το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία με τις θέσεις που επηρεάζονται άμεσα να φτάνουν τις 568.518, ενώ το ίδιο αναμένεται να επηρεαστούν η Γαλλία (90.000 θέσεις) και η Ιταλία (69.312 θέσεις).
Εξίσου σημαντικές επιπτώσεις θα έχουν η Ισπανία (60.000 θέσεις) και η Σουηδία (67.000 θέσεις), με ανάλογες επιπτώσεις και στο Ηνωμένο Βασίλειο (65.455 θέσεις), το Βέλγιο (14.600 θέσεις), η Ολλανδία (13.500 θέσεις), η Σλοβακία (20.000 θέσεις) και η Τσεχία (45.000 θέσεις).
Σημαντικές οι απώλειες και στην παραγωγή
Οι απώλειες παραγωγής σε ολόκληρη την ΕΕ, λόγω διακοπής της λειτουργίας των εργοστασίων, ανέρχονται μέχρι σήμερα σε 1.198.945 μονάδες αυτοκίνητων.
Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει επιβατικά οχήματα, φορτηγά, βαν, λεωφορεία και πούλμαν.
Αυτή τη στιγμή η μέση διάρκεια τερματισμού λειτουργίας μιας εργοστασιακής μονάδες φτάνει τις 15 εργάσιμες ημέρες, ενώ οι απώλειες στην παραγωγή είναι πιθανό να αυξηθούν εάν παραταθεί η διακοπή λειτουργίας των μονάδων.
Β. Βεγιάζη