Τις προτάσεις του επί του σχεδίου νόμου για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα δημοσιοποίησε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων και ειδικότερα, στις διατάξεις που αναφέρονται στην ισοδυναμία των διπλωμάτων οδήγησης.
Η ανακοίνωση του ΠΑΣΕΕΕΔ
Εκ μέρους του ΠΑΣΕΕΕΔ, θα λέγαμε: Επιτέλους Ευρώπη!
Όχι ακριβώς όμως, καθώς η ισοδυναμία των διπλωμάτων δεν έχει θεσπισθεί μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων (Αλβανία, Βουλγαρία, κ.ά.).
Έρχεται επιτέλους να ικανοποιήσει ένα διαχρονικό λαϊκό αίτημα, αλλά πιστεύουμε ότι αλλαγές σε ορισμένες του διατάξεις μπορούν να επιφέρουν βελτίωση, να εξισώσουν και τον Έλληνα πολίτη στα δικαιώματα με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους και να καταστήσουν εύκολα προσβάσιμο ένα λαϊκό όχημα, όπως είναι το ελαφρύ δίκυκλο 50-125cc, που εκτός των άλλων θα διευκολύνει και στην αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Προς τούτο, θα προτείναμε τα εξής:
Α. Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc)
Να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες. Δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουμε να είμαστε η εξαίρεση!
Β. Ισοδυναμία διπλώματος αυτοκίνητου (Β) και ελαφρού δικύκλου μέχρι 125cc (Α1) το σχέδιο νόμου προβλέπει 3 πρακτικά μαθήματα και χρονικές προϋποθέσεις.
Προτείνουμε:
-Για τα δίκυκλα με ταχύτητες: Οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από τα 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας 24 ετών (από 27 έτη).
-Για τα ευκόλου χειρισμού δίκυκλα (τα αυτόματα): Η ισοδυναμία να παρέχεται χωρίς προϋποθέσεις (δηλαδή, χωρίς τα πρακτικά μαθήματα και τα χρονικά όρια).
Είναι βασική προϋπόθεση, ώστε να εξαπλωθεί και στην χώρα μας το Sharing, καθώς οι προϋποθέσεις μαθημάτων δεν θα μπορούν να επιβεβαιώνονται.
Οι δε κάτοχοι που ήδη έχουν δυο διπλώματα, και αυτοκινήτου και μοτοποδηλάτου 50cc (ΑΜ), να μπορούν να οδηγούν το ελαφρύ δίκυκλο 125cc (Α1), χωρίς άλλες προϋποθέσεις, νομίζουμε είναι αυτονόητο.