Τα μερίδια αγοράς των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολο του 2020 και με βάση τον τύπο καυσίμων δημοσίευσε η ACEA.
Tα λεωφορεία με ντίζελ διαθέτουν μερίδιο αγοράς 72,9%, το οποίο είναι μειωμένο κατά σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.
Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) αντιστοιχούν στο 6,1% των συνολικών νέων ταξινομήσεων και τα υβριδικά λεωφορεία από 5,7% το 2019 σε 9,5% το 2020.
Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ.
![](https://ecp.yusercontent.com/mail?url=https%3A%2F%2Fmcusercontent.com%2Fb866db8b5c180ede6cd4ec0f2%2Fimages%2Fc523fcc2-5458-4130-b044-80ffaf2cb5a4.png&t=1617084558&ymreqid=b7617fcc-9b60-9b51-1c7b-59001501e600&sig=ulhMkiI85bKs7CiUrHxCTg--~D)
Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης
Πέρυσι, οι εγγραφές λεωφορείων με πετρέλαιο κίνησης μειώθηκαν κατά 27,1%, σε 20.458 μονάδες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το diesel κατείχε μερίδιο αγοράς, σε επίπεδο ΕΕ, 72,9% το 2020, από 82,4% το 2019.
Καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφιες απώλειες: Ισπανία (-46,2%), Ιταλία (-26,6%), Γαλλία (-21,9%) και Γερμανία (-15,9%). Κατά την ίδια περίοδο, μόνο έξι λεωφορεία βενζίνης πωλήθηκαν στην ΕΕ, όλα στην Ουγγαρία.
Εναλλακτικά οχήματα (APV)
Το 2020, οι εγγραφές νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4% από 1.448 μονάδες το 2019, σε 1.714 λεωφορεία το 2020, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 6,1%.
Με 446 ηλεκτρικά λεωφορεία που πωλήθηκαν πέρυσι, η Ολλανδία ήταν η κορυφαία αγορά για αυτά τα οχήματα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (388 μονάδες) και την Πολωνία (200 μονάδες).
Μαζί, αυτές οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών λεωφορείων σε ολόκληρη την ΕΕ.