Τα μερίδια αγοράς των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων (άνω των 3,5 τόνων) που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολο του 2020 και με βάση τον τύπο καυσίμων δημοσίευσε η ACEA.
Tα λεωφορεία με ντίζελ διαθέτουν μερίδιο αγοράς 72,9%, το οποίο είναι μειωμένο κατά σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.
Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) αντιστοιχούν στο 6,1% των συνολικών νέων ταξινομήσεων και τα υβριδικά λεωφορεία από 5,7% το 2019 σε 9,5% το 2020.
Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ.
Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης
Πέρυσι, οι εγγραφές λεωφορείων με πετρέλαιο κίνησης μειώθηκαν κατά 27,1%, σε 20.458 μονάδες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το diesel κατείχε μερίδιο αγοράς, σε επίπεδο ΕΕ, 72,9% το 2020, από 82,4% το 2019.
Καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφιες απώλειες: Ισπανία (-46,2%), Ιταλία (-26,6%), Γαλλία (-21,9%) και Γερμανία (-15,9%). Κατά την ίδια περίοδο, μόνο έξι λεωφορεία βενζίνης πωλήθηκαν στην ΕΕ, όλα στην Ουγγαρία.
Εναλλακτικά οχήματα (APV)
Το 2020, οι εγγραφές νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4% από 1.448 μονάδες το 2019, σε 1.714 λεωφορεία το 2020, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 6,1%.
Με 446 ηλεκτρικά λεωφορεία που πωλήθηκαν πέρυσι, η Ολλανδία ήταν η κορυφαία αγορά για αυτά τα οχήματα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (388 μονάδες) και την Πολωνία (200 μονάδες).
Μαζί, αυτές οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών λεωφορείων σε ολόκληρη την ΕΕ.