Με την απόδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος του περιφερειακού της Καλαμάτας, ολοκληρώθηκε η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη» ή αλλιώς του «Μορέα».
Ο συνολικού μήκους 205 χλμ. αυτοκινητόδρομος, που παραδόθηκε πλήρης στους χρήστες, αποτελεί το πρώτο, από τα οδικά έργα με σύμβαση παραχώρησης, που ολοκληρώνεται.
Το Μάρτιο ακολουθεί η λειτουργική ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας και της Ιόνιας Οδού.
Ο Μορέας κατασκευάστηκε, αποκλειστικά, από ελληνικές τεχνικές εταιρείες, με μετόχους τις ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ ΑΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι εταιρείες συνεισέφεραν 122 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του.
«Παρά τη γενικότερη μεγάλη οικονομική κρίση, οι σοβαρές επιπτώσεις για το έργο περιορίστηκαν ουσιαστικά, λόγω της μεγάλης στήριξης των ελληνικών εταιρειών με διάφορους τρόπους και οι επιβαρύνσεις, ειδικότερα, κατά την κατασκευαστική περίοδο ήταν περιορισμένες», αναφέρουν στελέχη του Μορέα.
Το έργο φέρνει την Πελοπόννησο πιο κοντά στην Αθήνα, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους διαδρομής.
«Συνεισφέρει έτσι με την ταχεία, απρόσκοπτη και ποιοτική διακίνηση προσώπων και αγαθών στη μεγάλη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου, ενισχύοντας τις τοπικές κοινωνίες για τις οποίες αποτελεί βασικό παράγοντα προόδου, δημιουργώντας ισχυρές αναπτυξιακές τάσεις σε όλους τους τομείς δραστηριότητας και παράλληλα θέσεις εργασίας σε μια κρίσιμη περίοδο για τη χώρα», συμπληρώνουν τα ίδια στελέχη.
Ειδικότερα, ο περιφερειακός της Καλαμάτας, που ολοκληρώθηκε και αποδόθηκε στην κυκλοφορία, εξυπηρετεί τις υπερτοπικές μετακινήσεις από και προς τη Μεσσηνιακή και τη Λακωνική Μάνη, που μέχρι σήμερα, διέρχονταν μέσω του αστικού ιστού της πόλης, καθώς και τις εσωτερικές μετακινήσεις στην πόλη της Καλαμάτας, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, την ποιότητα του περιβάλλοντος και μειώνοντας δραστικά το χρόνο μετακίνησης.