Απόφαση εξέδωσε η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών σχετικά με την ακύρωση του διαγωνισμού Άκτιο – Αμβρακία (η απόφαση της Αρχής έχει αριθμό 238,239/2020) και την προσφυγή της ιταλικής εταιρείας GD Infrastrutture, η οποία ήταν ο δεύτερος αρχικός μειοδότης του έργου.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, η Αρχή δικαιώνει εν μέρει την ιταλική εταιρεία.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει ότι θα συνεχίσει τις διαδικασίες για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού και ότι σε καμία περίπτωση δεν θα συνεχιστεί ο προηγούμενος διαγωνισμός.
Ο νέος διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί μέχρι τον Μάιο, με κόστος 150 εκατ. ευρώ.
Το μοντέλο δημοπράτησης θα στηρίζεται στο κατ΄ αποκοπή τίμημα και όχι στις ποσότητες υλικών, με στόχο την αποφυγή υπερβολικών εκπτώσεων.
Αντίστοιχα, η GD Infrastrutture κάνει λόγο για δικαίωση.
Τι υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
«Η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture, η ΑΕΠΠ εξέτασε δύο διαφορετικά ζητήματα», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Στο πρώτο και πιο κρίσιμο, δικαιώνει το υπουργείο και αποφασίζει ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς της GD Infrastrutture (απορρίπτοντας, όπως αναφέρει η απόφαση, την με ΓΑΚ 59/21.01.2020 Προδικαστική Προσφυγή).
Στο δεύτερο ζήτημα, πράγματι, η ΑΕΠΠ αναφέρει ότι ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία.
Δηλαδή, σύμφωνα πάντα με την ΑΕΠΠ, ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού η GD Infrastrutture, αλλά στη συνέχεια ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτόν τον τρόπο.
Η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν σημαίνει ότι μπορεί να επιστρέψουμε στον αρχικό διαγωνισμό.
Η GD Infrastrutture, σύμφωνα και με την ΑΕΠΠ, ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού. Όλοι οι άλλοι συμμετέχοντες, έχουν αποσύρει τις προσφορές τους.
Συνεπώς, αυτή τη στιγμή, ακόμα και αν συνεχιζόταν ο αρχικός διαγωνισμός, θα είχαμε έναν διαγωνισμό χωρίς διαγωνιζόμενους.
Άρα σύντομα θα καταλήγαμε στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα –την ακύρωσή του- απλώς με άλλη διαδικασία. Είναι θέμα τύπου και όχι ουσίας.
Η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν ανατρέπει τον σχεδιασμό του Υπουργείου.
Όποια και αν ήταν η απόφαση, ήταν δεδομένο ότι το ένα ή το άλλο μέρος (ή ενδεχομένως και τα δύο μέρη, όπως πιθανότατα θα γίνει τώρα) θα προσέφευγε στο ΣτΕ.
Αυτό άλλωστε είχε συνεκτιμηθεί εξαρχής από το Υπουργείο στο χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου υπολογίστηκε ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα σταλεί στην ΕΕ έως τον Μάιο, ώστε να ξεκινήσει και επίσημα η διαγωνιστική διαδικασία. Δεν αλλάζει κάτι.
Αυτό που θα γίνει τώρα, είναι ότι το Υπουργείο θα προσφύγει στο ΣτΕ κατά του μέρους της απόφασης που αναφέρει ότι δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία ο διαγωνισμός (Λογικά το ίδιο θα κάνει και η GD Infrastrutture κατά του μέρους της απόφασης που λέει ότι ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού.)
Για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός δεν χρειάζεται φυσικά το ΣτΕ να έχει βγάλει την απόφασή του.
Αρκεί να έχει απορρίψει την Αίτηση Αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτό εκτιμάται ότι θα συμβεί, βάσει των προβλεπόμενων από τον νόμο προθεσμιών, έως τα μέσα Απριλίου», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών.
Τι υποστηρίζει η ιταλική GD Infrastrutture
Στελέχη της Μηχανικής, εταιρεία που συνεργάζεται με την GD Infrastrutture, σε διαδικτυακή ανάρτηση, ανέφεραν ότι η Μηχανική δικαιώθηκε για το έργο Ακτίου.