Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Νοέμβριος 2024 | Νοέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.670 | 10.452 | 2,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 793 | 974 | -18,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 43 | 18 | 138,9% |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 128.377 | 126.244 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.153 | 10.185 | -0,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 834 | 231 | 261,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Νοέμβριος 2024 | Νοέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 3,3% | 7,0% | -3,7 | 6,6% | 7,7% | -1,1 |
A-SUV | 2,0% | 1,8% | +0,2 | 3,9% | 2,2% | +1,7 |
(A TOTAL) | (5,3%) | (8,8%) | (-3,5) | (10,4%) | (9,8%) | (+0,6) |
B | 20,6% | 18,0% | +2,6 | 23,8% | 25,6% | -1,8 |
B-SUV | 30,5% | 31,2% | -0,7 | 30,7% | 26,5% | +4,3 |
(B TOTAL) | (51,2%) | (49,3%) | (+1,9) | (54,5%) | (52,1%) | (+2,5) |
C | 9,9% | 8,6% | +1,3 | 7,1% | 8,2% | -1,1 |
C-SUV | 24,2% | 22,4% | +1,8 | 19,7% | 21,4% | -1,7 |
(C TOTAL) | (34,1%) | (31,0%) | (+3,1) | (26,8%) | (29,7%) | (-2,8) |
D | 1,7% | 2,1% | -0,4 | 1,8% | 1,5% | +0,3 |
D-SUV | 6,2% | 5,9% | +0,3 | 4,3% | 5,1% | -0,8 |
(D TOTAL) | (7,9%) | (8,0%) | (-0,1) | (6,1%) | (6,6%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 1,1% | -0,4 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,8%) | (1,3%) | (-0,5) | (0,6%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,6% | -0,3 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,7%) | (-0,4) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,4% | 0,7% | -0,4 | 1,0% | 0,6% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (70,3%) | (58,4%) | (+11,9) | (59,3%) | (55,9%) | (+3,4) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Νοέμβριος 2024 | Νοέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Οκτ. ‘24 | |
Βενζίνη | 29,4% | 38,6% | -9,2 | 36,6% | 42,3% | -5,7 | 34,0% |
Πετρέλαιο | 3,6% | 12,4% | -8,8 | 7,3% | 13,5% | -6,2 | 12,3% |
Υβριδικά (HEV) | 44,3% | 32,1% | +12,2 | 42,0% | 30,5% | +11,6 | 30,4% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 17,2% | 13,8% | +3,4 | 11,8% | 11,1% | +0,7 | 20,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,2% | -0,2 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 5,5% | 2,9% | +2,6 | 2,3% | 2,4% | -0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος- Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 866.397 | 856.762 | +1,1% | 8.856.195 | 8.796.935 | +0,7% |
ΕΕ 14(2) | 745.115 | 750.433 | -0,7% | 7.695.974 | 7.727.543 | -0,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 897.384 | 887.003 | +1,2% | 9.162.917 | 9.119.414 | +0,5% |
Ελλάδα | 9.670 | 11.282 | -14,3% | 117.705 | 115.792 | +1,7% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.