Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του έργου της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης στην εθνική οδό, σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η προσφερόμενη, κατ’ αποκοπή, δαπάνη εργασιών που προσέφερε η κοινοπραξία αντιστοιχεί σε έκπτωση 5,30%, με αποτέλεσμα η συνολική δαπάνη του έργου να ανέλθει στα 244,58 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Το έργο ήταν αρχικού προϋπολογισμού 320 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και με δικαίωμα προαίρεσης 32,53 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Η διάρκεια των εργασιών είναι 48 μήνες. Εφόσον η σύμβαση για την κατασκευή του έργου υπογραφεί εντός του 2022, τότε ο νέος οδικός άξονας θα τεθεί σε λειτουργία το 2026 ή το 2027.
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει, μετά από σχεδόν 3,8 χλμ., στον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού στην Κάτω Κηφισιά, προσφέροντας εναλλακτική δίοδο και συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Αττικής Οδού και ιδίως του κόμβου της Μεταμόρφωσης.
Το έργο θα περιλαμβάνει μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης 1,25 χλμ. και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover 1,15 χλμ.
Πρόκειται για έναν οδικό άξονα εξαιρετικής σημασίας, καθώς θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, βόρεια της Κηφισιάς.
Οι άλλες δυο επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Εκτός από την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, ακολουθούν άλλες δυο επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Συγκεκριμένα, η επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα της Ραφήνας.
Τέλος, η τρίτη επέκταση αφορά τη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού (με υπόγεια σήραγγα) με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους, δίχως φανάρια.
Η επέκταση θεωρείται κρίσιμη για την επένδυση στο Ελληνικό.