Ο Martin Lundstedt, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volvo, επανεξελέγη πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA.
«Το 2023 θα είναι μια χρονιά όπως κανένα άλλο για τον καθορισμό του μελλοντικού οδικού χάρτη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας φορτηγών», δήλωσε ο κ. Lundstedt. «Για τους κατασκευαστές φορτηγών είναι ξεκάθαρο, ότι η πλήρης εστίασή μας είναι στην απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών μεταφορών – απολύτως τα πάντα πρέπει να στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναθεωρήσει τον κανονισμό CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα εφέτος.
«Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι η απαλλαγή από τις ανθρακούχες οδικές μεταφορές απαιτεί κάτι περισσότερο από στόχους για τους κατασκευαστές οχημάτων», προειδοποίησε ο Lundstedt.
«Αυτή είναι μια αγορά B2B, επομένως θα κινηθεί γρήγορα μόλις εδραιωθούν καλά οι συνθήκες – όπως η υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων και η ισοτιμία κόστους. … Ωστόσο, ανησυχούμε ότι η πρόσφατη πρόταση κανονισμού Euro VII σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ενέχει μεγάλο κίνδυνο επιβράδυνσης της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα», είπε.
Πράγματι, για να συμμορφωθούν με το Euro VII, οι κατασκευαστές φορτηγών και η ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού τους θα πρέπει να μεταφέρουν σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από τις ηλεκτρικές τεχνολογίες μπαταρίας και κυψελών καυσίμου πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Πρόσφατες μελέτες, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις φιλόδοξες τροχιές μας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, έδειξαν ότι το Euro VII θα παράσχει μόνο πολύ οριακά πρόσθετα οφέλη στην ποιότητα του αέρα, η οποία θα επιβραδυνθεί εύκολα από ακόμη ελαφρώς υψηλότερες φιλοδοξίες ανανέωσης του στόλου», εξήγησε ο Lundstedt.
Τα πρότυπα Euro VII και CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα δεν μπορούν να εξεταστούν μεμονωμένα το ένα από το άλλο. Σε πρόσφατη επιστολή προς τον Frans Timmermans, η ACEA κάλεσε επομένως την Επιτροπή να συγχρονίσει και να ευθυγραμμίσει τον κανονισμό Euro VII και τους στόχους εκπομπών CO2, έτσι ώστε η βιομηχανία να μπορεί να εξορθολογίσει τις εξελίξεις σε ένα στρατηγικό μονοπάτι και όχι σε πολλαπλές οδούς ανάπτυξης.
Ο κ. Lundstedt επανεξελέγη για δεύτερη ετήσια θητεία μεταξύ των μελών του Commercial Vehicle Board της ACEA: των CEO των DAF Trucks, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco Group, MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Commercial Vehicles και όμιλος Volvo.