Πάτησαν «γκάζι» οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών (ελαφρά και βαρέα) και λεωφορείων στο 8μηνο του έτους, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.
Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2023 | Αύγουστος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.371 | 8.658 | +19,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 562 | 1.116 | -49,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 12 | +75% |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 93.113 | 74.330 | +25,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.522 | 6.962 | +8% |
Καινούργια λεωφορεία | 187 | 151 | +23,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2023 | Αύγουστος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 16,3% | 4,8% | +11,5 | 7,9% | 7,7% | +0,2 |
A-SUV | 2,9% | 3,4% | -0,4 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 19,2% | 8,1% | +11,1 | 10,1% | 9,5% | +0,6 |
B | 24,6% | 25,2% | -0,6 | 27,4% | 25,6% | +1,8 |
B-SUV | 26,8% | 28,8% | -2,0 | 25,7% | 24,8% | +0,8 |
B TOTAL | 51,4% | 54,0% | -2,6 | 53,1% | 50,4% | +2,6 |
C | 4,6% | 9,7% | -5,1 | 8,4% | 10,6% | -2,2 |
C-SUV | 17,8% | 22,5% | -4,8 | 20,5% | 21,7% | -1,2 |
C TOTAL | 22,4% | 32,3% | -9,9 | 29,0% | 32,3% | -3,4 |
D | 1,5% | 0,8% | +0,6 | 1,3% | 1,1% | +0,2 |
D-SUV | 4,3% | 3,2% | +1,2 | 4,8% | 4,6% | +0,2 |
D TOTAL | 5,8% | 4,0% | +1,8 | 6,2% | 5,8% | +0,4 |
E | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 52,3% | 58,2% | -5,9 | 53,9% | 53,8% | +0,1) |
Αύγουστος 2023 | Αύγουστος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούλ ‘23 | |
Βενζίνη | 39,2% | 48,0% | -8,8 | 43,5% | 47,2% | -3,7 | 37,0% |
Πετρέλαιο | 13,0% | 19,1% | -6,2 | 14,0% | 15,3% | -1,3 | 14,5% |
Υβριδικά (HEV) | 35,6% | 23,1% | +12,4 | 30,0% | 27,1% | +2,9 | 25,0% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,0% | 6,7% | +3,3 | 9,8% | 7,1% | +2,7 | 20,5% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 0,8% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,9% | 2,3% | -0,4 | 2,3% | 2,6% | -0,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος- Ιούλιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 851.156 | 739.135 | +15,2% | 6.290.849 | 5.351.011 | +17,6% |
ΕΕ 14(2) | 748.200 | 644.928 | +16,0% | 5.531.310 | 4.683.485 | +18,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 878.547 | 763.682 | +15,0% | 6.518.810 | 5.562.987 | +17,2% |
Ελλάδα | 12.380 | 10.874 | +13,8% | 82.742 | 65.670 | +26,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.