Μετά το Πάτρα – Πύργος, ίσως ενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το Καλό Νερό – Τσακώνα. Εάν δεν καταστεί εφικτό, τότε ενδέχεται να προκηρυχθεί ως δημόσιο έργο.
Τα ανωτέρω ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το έργο αυτό είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προχωρήσει και εγκριθεί το 2013 – 2014 οι μελέτες για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημείωσε όμως ότι μετά την απένταξη υπήρχαν δύο επιλογές: Ή να γίνει δημόσιο έργο ή να κατατμηθεί, όπως είχε γίνει με το Πάτρα – Πύργος.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν προχώρησε στην κατάτμηση, ωστόσο εκτίμησε ότι δεν είναι βέβαιο πως θα μπορεί να γίνει ο αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, διότι, ένα έργο με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και φόρτους δεν είναι εύκολο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι, αφού κλείσει το «κεφάλαιο» Πάτρα – Πύργος, θα ανοίξει και το κεφάλαιο του έργου αυτού, με προτιμητέα λύση αυτή της ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο κατασκευαστικό κόστος του έργου, το οποίο κυμαίνεται στα 160 εκατομμύρια ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Εξ ου και κατέληξε ότι, με αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ρεαλιστική προσέγγιση για την υλοποίηση του έργου αφορά στην εξέταση της δυνατότητας επανένταξης του σε σύμβαση παραχώρησης.