Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας παραδίδει σε κυκλοφορία, την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου, το τελευταίο τμήμα του «Μορέα» (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη), σηματοδοτώντας την πλήρη ολοκλήρωση του πρώτου αυτοκινητοδρόμου. Το τελευταίο τμήμα είναι 3 χλμ. της περιμετρικής Καλαμάτας, η οποία είνα συνολικού μήκους 11 χλμ.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη (η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου) ξεκίνησε το 2008, με συνολικό κατασκευαστικό κόστος 844 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για έργο υποδομής, με μεγάλη σημασία, αφού διασυνδέει τις δύο σημαντικές περιοχές της νότιας Πελοποννήσου, τη Μεσσηνία και τη Λακωνία, αλλά και τη νότια Ηλεία.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθηνών – Καλαμάτας είναι δύο ώρες και 15 λεπτά, ενώ η αντίστοιχη μεταξύ Αθηνών και Σπάρτης περίπου 2 ώρες.
Μέχρι το 2012, είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή των εργασιών αναβάθμισης του τμήματος Κόρινθος – Τρίπολη, καθώς και τα νέα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολη – Καλαμάτα μέχρι την είσοδο της Καλαμάτας.
Η κατασκευή περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τέσσερις (3) νέες δίδυμες σήραγγες (Στέρνας, Νεοχωρίου, Καλογερικού), τον δεξιό κλάδο της σήραγγας Ραψομάτη, καθώς και τον αριστερό κλάδο της σήραγγας Αρτεμισίου.
Μετά το καλοκαίρι του 2013, οι δανείστριες τράπεζες ανέστειλαν τη χρηματοδότηση του έργου, με συνέπεια την μείωση του ρυθμού εκτέλεσης των εργασιών, μέχρι την πλήρη διακοπή τους, στις αρχές του 2014. Μετά την πρόσφατη ψήφιση, από την Βουλή, του νόμου 4354/2015, το έργο τέθηκε σε οριστική τροχιά ολοκλήρωσης.
Μέτοχοι του «Μορέα» είναι ο Άκτωρ, η J&P Aβαξ και η Intrakom.
Παράδοση και τμήματος της Ιόνιας Οδού στις 27/12
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει στην κυκλοφορία, τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016.
Πρόκειται για το οδικό τμήμα που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά έως και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας.