Επίσκεψη στη Λευκάδα πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας και στη συνέχεια πραγματοποίησε ομιλία σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας με θέμα «Τα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα – Αναβάθμιση των υποδομών και βελτίωση προσβασιμότητας στη Λευκάδα».
Στην ομιλία του ο κ. Καραμανλής σημείωσε καταρχήν ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιεί αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι η κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου οδικού δικτύου, που διατρέχει την Αιτωλοακαρνανία συνδέοντάς την με την Ιόνια Οδό, και καταλήγει στη Λευκάδα: Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, καθώς και ο διπλός άξονας που θα τον ενώνει με το νησί, δηλαδή το Βόνιτσα-Λευκάδα και το Άκτιο–Άγιος Νικόλαος.
«Ένα πακέτο οδικών έργων, που η ολοκλήρωσή τους θα ευνοήσει άμεσα και αποφασιστικά το νησί. Η Λευκάδα έρχεται ακόμα πιο κοντά στη Δυτική Ελλάδα, καθώς οι μετακινήσεις από και προς το νησί γίνονται πιο εύκολες, πιο γρήγορες και βέβαια πιο ασφαλείς», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
«Και ας μην ξεχνάμε: το Άκτιο-Αμβρακία, όχι μόνο το παραλάβαμε βαλτωμένο από την προηγούμενη κυβέρνηση, όχι μόνο κινδύνευε να μην γίνει ποτέ, αλλά οδεύαμε με βεβαιότητα να τιμωρηθούμε και με δημοσιονομική προσαρμογή εξαιτίας ακριβώς της πολύ μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίησή του», πρόσθεσε και υπογράμμισε:
«Γι’ αυτό ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, ήταν ένα από τα πρώτα έργα με τα οποία καταπιαστήκαμε μόλις αναλάβαμε. Καταφέραμε να το σώσουμε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Και σήμερα, το Άκτιο – Αμβρακία, όχι μόνο υλοποιείται, αλλά προχωρά και πιο γρήγορα από τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει».
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μάλιστα ότι: «Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί σε κυκλοφορία πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, μέσα στο καλοκαίρι».
Ο υπουργός στη συνέχεια δήλωσε ότι τώρα που το Άκτιο – Αμβρακία οδεύει σε τροχιά ολοκλήρωσης, μπορούν πλέον να εξεταστούν σε ρεαλιστική βάση και όλα τα δεδομένα για την υποθαλάσσια σύνδεση του νησιού.
«Γνωρίζω καλά πόσο αυτό το έργο έχει συζητηθεί εκτενώς. Γνωρίζω πόσο το θέλουν αυτό το έργο οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του νησιού», είπε απευθυνόμενος στα τοπικά στελέχη. «Γνωρίζετε και εσείς το προσωπικό ενδιαφέρον του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να γίνει πραγματικότητα», συνέχισε.
Πρόσθεσε δε «Κοιτάξτε, θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας γιατί εγώ πρεσβεύω αυτή τη σχολή πολιτικής σκέψης να λέω λίγα και να με κρίνετε από αυτά που κάνω. Η φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού είναι η υποθαλάσσια σήραγγα. Χωρίς ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο που να οδηγεί στη Λευκάδα (και αυτό είναι που κάνουμε με το Άκτιο – Αμβρακία) δε θα είχε νόημα να συζητάμε την υποθαλάσσια ζεύξη. Τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε. Και από εμένα όπως σας είπα δε θα ακούσετε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Αυτό λοιπόν που ήρθα σήμερα να σας πω κατηγορηματικά είναι ότι δουλεύουμε συστηματικά για να καταστήσουμε αυτό το έργο υλοποιήσιμο».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε μάλιστα τρία συγκεκριμένα βήματα που έχει κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας: «Πρώτον, εξασφαλίσαμε το πράσινο φως από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος η οποία γνωμοδότησε θετικά για το έργο.
Δεύτερον, χαρακτηρίσαμε πριν από περίπου δύο μήνες την Υποθαλάσσια Ζεύξη ως Έργο Εθνικού Επιπέδου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι αυτό το έργο πλέον εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό.
Και τρίτον, έχουμε προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου προκειμένου να ωριμάσουν οι μελέτες του έργου. Χωρίς μελετητική ωριμότητα το έργο αυτό δε μπορεί να δημοπρατηθεί και δε μπορούμε να βρούμε χρηματοδότηση».
Ο κ. Καραμανλής όμως υπογράμμισε ότι τα οδικά έργα για τη Λευκάδα δεν σταματούν εδώ. Αναφέρθηκε στην έγκριση της χρηματοδότησης για την κατασκευή της Περιφερειακής Οδού της πόλης της Λευκάδας, με προϋπολογισμό 3,7 εκ ευρώ. Αλλά και στη διάθεση 6,7 εκ ευρώ για τη συντήρηση του οδικού δικτύου του νησιού, μέσω του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, που θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Χαρακτήρισε επίσης πραγματικά ζωτικής σημασίας, το μεγάλο έργο ύδρευσης, που θα επιλύσει οριστικά τα προβλήματα του απαρχαιωμένου υφιστάμενου δικτύου, τόσο στην πόλη, όσο και στους οικισμούς και τις κοινότητες της Λευκάδας.
«Ένα έργο με προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και αυτό εξασφαλίζει συνολικά το έργο. Γιατί τα έργα που είναι ενταγμένα σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο, έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Αν έστω και ένα από αυτά καθυστερήσει, κινδυνεύει με ακύρωση ολόκληρο το πακέτο έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Συνεπώς το έργο θα γίνει και μάλιστα η δημοπράτησή του είναι προγραμματισμένη μέσα στο καλοκαίρι», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Το μεγάλο έργο ύδρευσης της Λευκάδας, προβλέπει τη μεταφορά πόσιμου νερού από τις πηγές Αγίου Γεωργίου Λούρου και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγού μεταφοράς προς τη Λευκάδα, μήκους 87 χλμ.
Γ. Καραγιάνννης: Δεν γίνεται ανάπτυξη χωρίς σύγχρονες υποδομές
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, έστειλε σαφές μήνυμα ότι «πραγματική ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς σύγχρονες υποδομές».
«Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, με ξεκάθαρη εντολή από τον Πρωθυπουργό και βεβαίως με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, διαμορφώσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών, ύψους 13 δισ., σε όλη τη χώρα που εξυπηρετεί και τις εθνικές και τις περιφερειακές και τις τοπικές ανάγκες, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο» όπως υπενθύμισε.
Αναφερόμενος ειδικότερα στην Λευκάδα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «δρομολογούνται έργα πλέον των 400 εκατ. ευρώ που έχουν σχέση, τόσο με την αναβάθμιση των οδικών αξόνων, όσο και με έργα αναβάθμισης βασικών υποδομών για την ύδρευση».
Εξήγησε ότι πρόκειται για «έργα που διασφαλίζουν τη καλύτερη και ασφαλέστερη διασύνδεση του νησιού με την υπόλοιπη χώρα, κάτι που έχει άμεση σχέση με τη βελτίωση των αναπτυξιακών της προοπτικών».
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και ευρύτερα στην πορεία της χώρας από το 2019 και σημείωσε: «Μετά από μία δεκαετία οικονομικής κρίσης, η υγειονομική και ενεργειακή διαμόρφωσαν ένα δύσκολο περιβάλλον, όπου από τη μία η χώρα θα έπρεπε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για να χρηματοδοτήσει τις πολιτικές της – κυρίως αναπτυξιακού χαρακτήρα – και από την άλλη θα έπρεπε να βρει πόρους για να στηρίξει τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά απέναντι στις οικονομικές συνέπειες των κρίσεων. Και τα δύο έγιναν στο μέτρο του δυνατού, με χαρακτηριστικότερο το γεγονός ότι ήδη μέχρι σήμερα – τα 3 τελευταία χρόνια – έχουν διατεθεί 43 δισ. ευρώ».
Σύσκεψη με τους τοπικούς φορείς
Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής συζήτησε με τους τοπικούς φορείς τα θέματα που απασχολούν το νησί.
Τόνισε ότι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί 150 ημέρες πριν τη συμβατική υποχρέωση, πράγμα το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, ενώ συνολικά το έργο (είτε αφορά το Βόνιτσα- Λευκάδα είτε το Άκτιο- Αμβρακία) βρίσκεται σε ένα προχωρημένο στάδιο για να παραδοθεί στη συμβατική υποχρέωση, που είναι το 2023.
Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα πραγματικό αγώνα δρόμου που έχει γίνει για να προχωρήσουν τα έργα.
Αναφέρθηκε επίσης στη χρηματοδότηση του Δήμου Λευκάδας με 3,7 εκ ευρώ για την περιφερειακή του νησιού, στο έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας, που δημοπρατείται στο καλοκαίρι και είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, και το οποίο είναι σημαντικό και για τον τουρισμό του νησιού, καθώς και στα έργα οδικής ασφάλειας στο νησί.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε τέλος ότι δε γινόταν να συζητηθεί η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί η Αμβρακία Οδός. Σημείωσε ότι δεν υπήρχαν ώριμες μελέτες και ανέφερε τα βήματα που έχει κάνει το Υπουργείο για να ωριμάσει το έργο, το συντομότερο δυνατό, όπως έγινε και στον ΒΟΑΚ. Επισήμανε ότι τεχνικά είναι δύσκολο το έργο, καθώς η Λευκάδα είναι σεισμογενής περιοχή. Ξεκαθάρισε ότι η Κυβέρνηση δε θέλει να κάνει «τσαπατσουλιές», για να μην υπάρξουν προβλήματα στην κατασκευή του έργου, το οποίο θα προχωρήσει κατόπιν προσεκτικής μελέτης.