Στην κυκλοφορία παραδόθηκε το τμήμα «Μάνδρα – Ψαθάδες» του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο.
Με την ολοκλήρωση και απόδοση στην κυκλοφορία του συγκεκριμένου τμήματος μήκους 14 χλμ. σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του νοτιότερου τμήματος από Αρδάνιο έως Μάνδρα, μήκους 37,5 χλμ., η οποία προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2018, ολοκληρώνεται πλήρως ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Αρδάνιο-Ορμένιο», αποκτώντας ενιαία διατομή και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Ο οδικός άξονας από Αρδάνιο έως Ορμένιο, μήκους 124 χλμ. είναι στρατηγικής σημασίας με έντονο διασυνοριακό χαρακτήρα.
Συνδέει τρεις διασυνοριακούς σταθμούς μεταξύ Ελλάδας , Τουρκίας και Βουλγαρίας (Ορμένιο, Καστανιές και Κήποι). Είναι ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, συνδέει την Εγνατία με το οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας και της Τουρκίας και συμβάλλει στη λιμενική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Burgas καθώς και με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Έχει άμεση συνέργεια με την ενεργειακή και σιδηροδρομική σύνδεση της Περιφέρειας της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και κατ΄επέκταση της Βόρειας Ελλάδας με τα αντίστοιχα δίκτυα των ανατολικών Βαλκανίων και Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η ολοκλήρωση του άξονα συμβάλλει στην ανάπτυξη του Νομού Έβρου, αλλά και της ευρύτερης Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, παρέχοντας βελτιωμένες υποδομές μεταφορών. Επίσης, θα ωφελήσει σημαντικά τους ασχολούμενους στους παραγωγικούς κλάδους της περιφέρειας προσφέροντας ασφαλή, ανταγωνιστική σε κόστος μεταφορά, που αποτελεί βασικό παράγοντα της προσπελασιμότητας της Περιφέρειας.
Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ευνοϊκές συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα του τοπικού παραγωγικού συστήματος. Ιδιαίτερα ωφελούνται οι ασχολούμενοι στους τομείς εμπόριο, τουρισμός, πολιτισμός, λόγω των πολλαπλασιαστικών ωφελειών που παρέχουν τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην βελτίωση της ελκυστικότητας και συνολικής ανταγωνιστικότητας των περιοχών που διέρχονται.
Τέλος, ωφελούμενοι είναι οι διερχόμενοι χρήστες της οδού λόγω του διασυνοριακού χαρακτήρα της οδού και της προοπτικής που παρέχει για την ανάπτυξη των συνδέσεων με τις χώρες των ανατολικών Βαλκανίων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε δηλώσεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, τόνισε ότι«πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής για τη χώρα και το Έβρο και πιστεύουμε ότι θα δώσει μια άλλη πνοή για την πρωτογενή παραγωγή, για το εμπόριο, αλλά κυρίως για την ασφάλεια των κατοίκων».
Ακόμη, είπε, ότι «πιστεύουμε ότι η συνέχεια είναι η ηλεκτροδοτούμενη διπλή σιδηροδρομική γραμμή, από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο, η οποία θα ενταχθεί στο μεγάλο έργο που θα συνδέει τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, ο κ. Σπίρτζης παρότρυνε να ερωτηθούν εκείνοι που δεν έβαλαν τα αντιπλημμυρικά έργα στη συγκεκριμένη εργολαβία, αλλά και ολοκληρωμένα αντιπλημμυρικά έργα στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.
Κατά τον ίδιο «από την πλημμελή και ελλιπή αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, κάθε χειμώνα έχουμε περιοχές στις οποίες καταστρέφονται περιουσίες, ενώ χάσαμε και ανθρώπινες ζωές. Άρα, είναι προτεραιότητά μας να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα».
Συνοπτική περιγραφή του έργου
Ο Άξονας Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα συγκαταλέγεται στους κάθετους οδικούς άξονες της Εγνατίας Οδού.
Το προς παράδοση τμήμα, δηλ. η νέα Εθνική Οδός (Ε51) ταχείας κυκλοφορίας από τον οικισμό της Μάνδρας έως τον οικισμό των ν. Ψαθάδων μήκους 14χλμ (από Χ.Θ. 2+400 έως Χ.Θ. 16+400) αποτελεί ένα από τα κύρια έργα της εργολαβίας: «Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο, Τμήμα: Μάνδρα-Ψαθάδες (80.3)».
Το δεύτερο κύριο έργο είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή με αντίστοιχη όδευση.
Στο προς παράδοση τμήμα, αποδίδονται σε κυκλοφορία:
-Η αρτηρία συνολικού μήκους 14χλμ από τον οικισμό της Μάνδρας έως τον Νότιο Κόμβο Διδ/χου.
-Ανισόπεδος κόμβος στην Χ.Θ. 5+850 στην περιοχή του Κισσαρίου.
-Ανισόπεδος ημικόμβος στην Χ.Θ. 10+690 στην περιοχή του οικισμού του Αμορίου.
Επίσης το τμήμα αυτό συμπεριλαμβάνει την κατασκευή των παρακάτω μεγάλων τεχνικών:
-Τεχνικό Κάτω Διάβασης Λαβάρων (Χ.Θ. 4+374,33 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ4 Κάτω Διάβασης Κάθετης Οδού 2 (Χ.Θ. 5+858,40 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ6 Κάτω Διάβασης Κάθετης Οδού 3 (Χ.Θ. 6+503,63 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ8Α Άνω Διάβασης Κάθετης Οδού 4 (Χ.Θ. 10+691,62 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ9 Κάτω Διάβασης Κάθετης Οδού 5 (Χ.Θ. 12+320,03 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ13 Κάτω Διάβασης Κάθετης Οδού 7 (Χ.Θ. 15+057,28 Ε.Ο.)
-Τεχνικό Τ1 Κάτω Διάβασης του Δεξιού Παράπλευρου 4 (Χ.Θ. 16+260,40 Ε.Ο.)
Τέλος, εκτελέσθηκαν οι απαραίτητες υδραυλικές εργασίες, οι εργασίες σήμανσης – ασφάλισης της οδού, καθώς και οι εργασίες οδοφωτισμού των κόμβων.