Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.459 | 9.956 | +15,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 906 | 855 | +6,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 23 | 21 | +9,5% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 24.211 | 20.488 | +18,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.081 | 1.945 | +7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 49 | +42,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 5,6% | +0,6 | 5,9% | 5,7% | +0,1 |
A-SUV | 1,4% | 0,9% | +0,5 | 1,9% | 1,1% | +0,9 |
A TOTAL | 7,7% | 6,5% | +1,1 | 7,8% | 6,8% | +1,0 |
B | 26,0% | 29,4% | -3,4 | 27,4% | 34,0% | -6,6 |
B-SUV | 31,5% | 26,0% | +5,5 | 29,9% | 25,3% | +4,6 |
B TOTAL | 57,5% | 55,3% | +2,1 | 57,4% | 59,3% | -1,9 |
C | 8,2% | 7,3% | +0,9 | 8,5% | 6,8% | +1,7 |
C-SUV | 17,4% | 23,7% | -6,3 | 18,3% | 20,5% | -2,1 |
C TOTAL | 25,6% | 31,0% | -5,4 | 26,8% | 27,2% | -0,4 |
D | 2,6% | 1,1% | +1,5 | 2,0% | 0,8% | +1,1 |
D-SUV | 4,6% | 4,7% | -0,1 | 4,2% | 4,3% | -0,0 |
D TOTAL | 7,2% | 5,8% | +1,4 | 6,2% | 5,1% | +1,1 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,3% | 0,4% | -0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,5% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,2% | +0,9 | 0,9% | 0,4% | +0,5 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,5% | 55,9% | -0,4 | 55,0% | 51,7% | +3,3) |
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν. ‘24 | |
Βενζίνη | 39,0% | 40,8% | -1,8 | 39,9% | 44,1% | -4,2 | 35,2% |
Πετρέλαιο | 11,2% | 19,2% | -8,0 | 11,9% | 19,5% | -7,6 | 13,4% |
Υβριδικά (HEV) | 38,8% | 28,4% | +10,4 | 37,3% | 26,1% | +11,2 | 28,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,6% | 9,0% | +0,7 | 9,7% | 7,9% | +1,9 | 18,7% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,9% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,2% | 2,3% | -1,1 | 1,1% | 2,1% | -1,0 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 851.690 | 760.016 | +12,1% |
ΕΕ 14(2) | 741.237 | 663.258 | +11,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 872.505 | 779.042 | +12,0% |
Ελλάδα | 12.752 | 10.532 | +21,1% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.