Παρατείνεται η αγωνία για το σπουδαιότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά – Ηράκλειο, ύψους 1,7 δις ευρώ, το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται ότι θα μεταθέσει την καταληκτική ημερομηνία των προσφορών, η οποία είχε οριστεί στις 31 Μαρτίου.
Το έργο αυτό διεκδικούν οι εξής εταιρείες – σχήματα:
- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις,
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
- ΑΒΑΞ,
- VINCI,
- Κοινοπραξία ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Έως σήμερα, εξελίξεις έχουν σημειωθεί στα άλλα δυο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το πρώρο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο από την Άκτωρ.
Το δεύτερο τμήμα, το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, έχει ανατεθεί, μέσω ΣΔΙΤ, στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat.