Το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Σεπτέμβριο και το οικονομικό κλείσιμο έως τα τέλη του έτους.
Πλειοδότης έχει ανακηρυχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τίμημα 3,270 δισ. ευρώ.
Η «σπονδυλική στήλη» του νομού Αττικής
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. κάτοικοι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Μηπως αφου θα παραχωρηθει αυτη η χρυσοφορος ορνιθα στον παραχωρησιουχο, τον υποχρεωνατε κιολας να φταξει ντα διοδια με χιλιομετρικη χρεωση;