«Γενναία» επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΑΑ, Γιώργου Βασιλάκη σε ραδιοφωνικό σταθμό.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας, ενώ για τους ιδιοκτήτες ταξί ή τα φορτηγά οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες.
Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ και στην Ολλανδία έως 5.000 ευρώ.
Όσον αφορά στην επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, οι οποίοι αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα, ταυτόχρονα θα λάβουν κάποια επιπλέον επιδότηση.
«Παρά την πτώση που κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας του κορωνοϊού υπάρχει μια αισιοδοξία.
Το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Περιβάλλοντος προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ
Είναι σαφές ότι για πρώτη φορά η χώρα μας αποκτά υπουργείο Περιβάλλοντος. Έως τώρα, οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολούνταν με το περιβάλλον, αλλά με την ενέργεια. Τώρα έχουμε ένα υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο όντως έχει βάλει κάτω και έχει δημιουργήσει κάποια κίνητρα, τα μισά εξ αυτών υπάρχουν και για αυτό καταγράφεται μια αύξηση στα υβριδικά αυτοκίνητα και τώρα ετοιμάζονται τα κίνητρα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά είναι μηδενικών ρύπων και μηδενικού ήχου. Τώρα τον Ιούνιο ετοιμάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μία συνάντηση που είχαμε στο υπουργείο, με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τα κίνητρα που θα δοθούν, καθώς τα επίπεδα επιδότησης είναι πολύ υψηλά και κυμαίνονται στα επίπεδα της Γερμανίας, Ολλανδίας. Πάρα πολλά χρήματα για να βοηθηθεί κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα.
Αυτό περιμένουμε να δουλέψει. Βέβαια, δεν περιμένουμε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσουν ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς, καθώς είναι σχετικά ακριβά.
Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021, αλλά από εκεί και πέρα να αυξάνονται πολύ.
Όσον αφορά στα ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα, τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών. Τα κίνητρα θα είναι πολύ μεγάλα», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ.
Κερδίζουν μερίδιο αγοράς τα ηλεκτρικά οχήματα
Παρά τις μειωμένες πωλήσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,8%, όταν το πρώτο τρίμηνο του 2019 καταλάμβανε μόλις το 2,5%.
Αντίθετα, η ζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε σημαντικά, επιβεβαιώνοντας τους αναλυτές ότι, στην μετά τον κορωνοϊό εποχή, θα υπάρξει στροφή για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τους ίδιους, το ποσοστό αυτό αναμένεται να ανέβει ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας μια νέα πιο συνειδητοποιημένη τάση προς τις οικολογικές μετακινήσεις.
Από την άλλη, ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 32,6% σε 738.392 μονάδες, με αποτέλεσμα η συνολική τοποθέτηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ να βρίσκεται σήμερα στο 29,9% από το 33,2% που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2019.
Σε αυτό συνέβαλε αποφασιστικά η μείωση των πωλήσεων στις παραδοσιακά ισχυρές χώρες της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι μεγάλες αγορές είχαν μειώσεις. Για παράδειγμα στην Ιταλία η μείωση ήταν -49,8%, στην Γαλλία -36,6%, στην Ισπανία -33,8% και στην Γερμανία -23,0%.
Αντίστοιχη πορεία σημείωσαν και οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, τα οποία μειώθηκαν κατά 32,2%, από σχεδόν 2 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η συνολική παρουσία στην ΕΕ μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020 είναι 52,3%, όταν πέρσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν 57,7%.
Από τις αρχές του έτους έως και τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με το ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά οχήματα επωφελήθηκαν από τη μείωση της ζήτησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων και υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους (+ 100,7%) με 167.132 συνολικές ταξινομήσεις.
Το ίδιο έγινε και στη χώρα μας, όπου το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από το 0,8% έφθασε τον Απρίλιο στο 2,5% του συνολικού αποτυπώματος των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Η καλύτερη αγορά στη Ευρώπη παρέμεινε και αυτό το τρίμηνο η Νορβηγία με 22.568 ταξινομήσεις οχημάτων.
Μεγάλη ώθηση είχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα, είτε με ήπια υβριδική τεχνολογία, είτε τα plug-in υβριδικά οχήματα με αύξηση 68,4 και 161,7% αντίστοιχα.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα παρέμειναν τα best-seller της κατηγορίας οχημάτων εναλλακτικής ισχύος, αντιπροσωπεύοντας το 9,4% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ, καθώς καταγράφηκαν 232.525 πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους (+ 45,1% σε σύγκριση με το 2019).
Την τάση της αύξησης των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων ακολούθησε και η Ελλάδα με το πρώτο τρίμηνο του 2020 να πωλούνται 2.533 οχήματα.
Τα οχήματα που έχουν ως βασική επιλογή τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο είχαν μικτές επιδόσεις, με την ζήτηση για αυτοκίνητα με φυσικό αέριο να αυξάνεται και με το υγραέριο να μειώνεται σημαντικά.