Στην πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου με αντικείμενο τη δημοπράτηση της Αττικής Οδού, της οποίας η ισχύς της υφιστάμενης σύμβασης εκπνέει το 2024, αλλά και των επεκτάσεων της, προχωρά το υπουργείο Υποδομών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή, αντικείμενο του συμβούλου είναι η διερεύνηση των οικονομικών παραμέτρων που επηρεάζουν το χρόνο λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης και επιστροφής του έργου στο δημόσιο.
Όπως και των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων, οι οποίοι συνδέονται με πρόβλεψη εκπλήρωσης συγκεκριμένων υποχρεώσεων εκ μέρους του παραχωρησιούχου (βαριά συντήρηση, τεχνολογική αναβάθμιση συστήματος είσπραξης διοδίων κλπ).
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον μια ή και περισσότερες συμβάσεις παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού – Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες).
Όσον αφορά τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συγκοινωνιολόγοι προτάσσουν την επέκταση στη Λ. Κύμης, την σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας (Ούλωφ Πάλμε), με Πετρούπολη, με Ραφήνα και την Β. Πύλη του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και με το Ελληνικό, μέσω της σήραγγας του Υμηττού.
Επιπλέον, οι παράμετροι που θα διερευνηθούν, μεταξύ άλλων, αφορούν:
-τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου της σύμβασης παραχώρησης κατά την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης και συγκεκριμένα για την παραγωγή τεχνικής αναφοράς εστιαζόμενης στα ακόλουθα θέματα:
-Εντοπισμός χρονικών σημείων βαριάς συντήρησης του Έργου με βάση το Εγκεκριμένο Εγχειρίδιο Λειτουργίας, Επιθεώρησης & Συντήρησης.
-Προβλεπόμενοι κύκλοι – πραγματοποιηθέντες κύκλοι – αποτίμηση του ύψους των δαπανών.
-Υλοποιηθέν και προβλεπόμενο μέχρι το τέλος της Περιόδου Παραχώρησης Κόστος βαριάς συντήρησης.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που θα λάβουν μέρος στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου περιλαμβάνουν τις RACE Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί και Hill International N.V.