Για 10ο συνεχόμενο μήνα η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε ανοδική πορεία, καθώς τον περασμένο Μάιο οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,5% στις σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ACEA, και οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης διήγαν αναπτυξιακή τροχιά, με την Ιταλία να πετυχαίνει 23,1%, την Γερμανία 19,2% και την Γαλλία 14,8%.
Σε επίπεδο 5μήνου 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%, σε 4,4 εκατομμύρια ταξινομημένα αυτοκίνητα. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις από τις αρχές της χρονιάς εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, όταν καταγράφηκαν πωλήσεις 5,7 εκατομμύρια οχημάτων.
Στο τρέχον 5μηνο, σημειώθηκαν διψήφια κέρδη στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+26,9%), Ιταλία (+26,1%), Γαλλία (+16,3%) και Γερμανία (+10,2%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά η 2η πιο δημοφιλής επιλογή
Τον Μάιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική άνοδο από 9,6% σε 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αποτελούν πλέον την 2η πιο δημοφιλή επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 1/4 της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να κατέχουν μερίδιο 36,5%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αναλυτικότερα, κατά τον εξεταζόμενο μήνα, οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξάνοντας κατά 70,9% φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς της τάξης του 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022.
Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ολλανδίας (+118,4%), Σουηδία (+82,6%), Γαλλία (+48,7%) και Γερμανία (+46,6%).
Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα να πωλούνται στο 5μηνο του τρέχοντος έτους.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6% φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη της Γερμανίας (+54,5%), της Ιταλίας (+27,2%), της Γαλλίας (+22,1%) και της Ισπανίας (+10,3%).
Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά είναι η 2η πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 1/4 της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).
Η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα υποχώρησε ελαφρώς, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική κάθοδο των πωλήσεων στη Γερμανία (40,5%), καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022.
Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο του 2022.
Βενζινοκίνητα και ντίζελ
Τον Μάιο, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων βενζίνης αυξήθηκε κατά 12,6% φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από τον Μάιο του 2022. Η άνοδος οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις που κατεγράφησαν κυρίως σε Ιταλία (+23,9%), Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%).
Στο 5μηνο του έτους, πάνω από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από την ίδια περίοδο του 2022.
Στον αντίποδα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της Ευρώπης μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις της Ιταλίας (+24,3%) και της Γερμανίας (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.