Συνεχίζει την καθοδική της πορεία, για 10ο συνεχόμενο μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων, με τον Οκτώβριο η πτώση να αγγίζει το 8,5%, σύμφωνα με την ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Οκτώβριο, η αγορά της ΕΕ νέων επαγγελματικών οχημάτων σημείωσε μείωση 8,5%, γεγονός που οφείλεται στη μείωση των ταξινομήσεων νέων ημιφορτηγών (βαν), τα οποία αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων.
Αντίθετα, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις εν συγκρίσει με τον Οκτώβριο του 2021.
Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις συνολικές πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-12,4%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και την Ιταλία με πιο μέτριες απώλειες (-5,3% και -3,9%, αντίστοιχα), εν αντιθέσει με την Ισπανία που κατάφερε να σημειώσει μικρή άνοδο 1,2%.
Πτώση 16,8% στο 10μηνο του 2022
Στο 10μηνο του έτους, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά 16,8% σε 1,3 εκατομμύρια οχήματα.
Η συνολική απόδοση της περιοχής αποτελεί απόρροια των αδύναμων επιδόσεων των τεσσάρων βασικών αγορών της, οι οποίες αντιμετώπισαν διψήφια ποσοστά πτώσης: Ισπανία (-20,9%), Γαλλία (-19,1%), Γερμανία (-15,4%) και Ιταλία (-10,4%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους
Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 13,9%, φτάνοντας συνολικά τις 102.766 μονάδες.
Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα, ιδιαίτερα η Γερμανία (-16,6%), η Ιταλία (-7,3%) και η Γαλλία (-6,7%), ενώ οι πωλήσεις νέων βαν παρέμειναν σχετικά σταθερές στην Ισπανία (-0,5%).
Στο 10μηνο του 2022, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σε 1 εκατομμύριο μονάδες.
Εκτός από την Τσεχία (+1,6%) και τη Σλοβακία (+0,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ συνέβαλαν στη συνολική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, οι οποίες αντιμετώπισαν όλες διψήφιες απώλειες: Ισπανία (-25,5%), Γαλλία (-21,1%), Γερμανία (-18,7%) και Ιταλία (-11,9%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 16 τόνων και άνω
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασαν επιταχυνόμενη ανάπτυξη, με αύξηση 18% στις 23.592 μονάδες.
Οι τέσσερις βασικές αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής, με την Ιταλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+33,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,6%), την Ισπανία (+7,3%) και τη Γερμανία (+1,2%).
Στο 10μηνο του 2022, 211.649 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 5,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Με εξαίρεση τη Γερμανία (-0,6%), όλες οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη παρουσίασαν ανάπτυξη: η Ισπανία (+ 10,6%), Ιταλία (+3,0%) και Γαλλία (+2,9%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων
Οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 16% σε ολόκληρη την ΕΕ.
Οι περισσότερες αγορές στην περιοχή κατέγραψαν διψήφια κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+24,7%) -η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στην ΕΕ- και της Ιταλίας (+28,5%). Οι άλλες μεγάλες αγορές σημείωσαν πιο μέτριες αλλά σταθερές αυξήσεις: Ισπανία (+7,3), Γαλλία (+3,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Στο 10μηνο του 2022, η αγορά της ΕΕ για μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε κατά 2,7%, μετρώντας 247.253 πωλήσεις. Οι τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα.
Η Γερμανία και η Γαλλία αντιμετώπισαν πτώση, κατά 3,7% και 0,8% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη (+9,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτρια αύξηση 0,8%.
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν άνω των 3,5 τόνων
Τον Οκτώβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή αύξηση (+24,4%), μετά από τέσσερις διαδοχικούς μήνες πτώσης.
Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτή τη συνολική αύξηση (+87,1%). Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία είχε χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο (-27,7%).
Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε διψήφια κέρδη (+25,9%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+6,9%) και τη Γαλλία (+5,6%) με πιο μέτρια αλλά σταθερά αποτελέσματα.
Στο 10μηνο του έτους, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 2,4% στις 22.832 μονάδες, παρά την ισχυρή ανάκαμψη του περασμένου μήνα.
Με εξαίρεση την Ισπανία (+29%), όλες οι βασικές αγορές της περιοχής σημείωσαν σημαντική πτώση: Γερμανία (-23%), Γαλλία (-13,3%) και Ιταλία (-8,4%).