Με διψήφιο ποσοστό ανόδου της τάξης του 16% “έτρεξαν” οι πωλήσεις λεωφορείων στην ευρωπαϊκή αγορά, στο 9μηνο του 2024, με τα ημιφορτηγά (βαν) να ακολουθούν με 8,5% και τα φορτηγά να πετυχαίνουν αρνητικό αποτέλεσμα (-7,5%).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων ημιφορτηγών (βαν) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών επιδόσεων σε (+16,7%), Γερμανία (+8,2%), Ιταλία (+7,3%) και Γαλλία (+5,8%).
Στον αντίποδα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην Ευρώπη κατέγραψαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες κατά το εξεταζόμενο διάστημα του έτους. Η αρνητική πορεία αποδίδεται κυρίως στην πτώση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, σε αντίθεση με τα μεσαία φορτηγά που αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16%, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Η εικόνα ανά τύπο καυσίμου
Το ντίζελ ήταν η Νο1 επιλογή για τους νέους αγοραστές βαν στην Ευρώπη στο 9μηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 οχήματα, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%.
Στον αντίποδα, τα ηλεκτρικά ημιφορτηγά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% το 2023, ενώ και οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων πωλήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σύγκριση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα μοντέλα σε όλες τις χώρες ήταν μικτά σύμφωνα με την ACEA και παρόλο που οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) κινήθηκαν ανοδικά, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις μειώσεις σε Γαλλία (-58,4%) και Ολλανδία (-52,7%).
Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά λεωφορείων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αναπτύχθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία αυξήθηκε κατά 72,9%. Από την άλλη, η γαλλική αγορά υποχώρησε κατά 10,8% με 514 οχήματα. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2% και πλέον συγκεντρώνουν μερίδιο 9,5%. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.